با حضور رئیس جهاد دانشگاهی صورت گرفت افتتاح فاز نخست بخش تشخیص اختلالات جنینی در خوزستان

ربات کشاورز: فاز نخست ˮبخش تشخیص اختلالات جنینیˮ (PGD) با حضور رئیس جهاد دانشگاهی در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی خوزستان راه اندازی شد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دکتر حمیدرضا طیبی در آیین افتتاح این مجموعه که عصر روز گذشته، (یکشنبه هشتم مهرماه) در اهواز برگزار گردید با اشاره به اهمیت درمان ناباروری، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی در استان های مختلف کشور با تاکید بر ظرفیت ها و توانمندی های خود فعالیت می کند و محصولات دانش بنیان بسیاری را هم تولید کرده است.
وی در عین حال تصریح کرد: برای حل مشکلات کشور باید به سمتی حرکت نماییم که اقتصاد ما به اقتصادی دانش بنیان تبدیل گردد و به تولید ملی متکی باشیم.
رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به نیروی انسانی جوان موجود در کشور، اضافه کرد: جوانان باید موتور محرکه اقتصاد باشند و شرایط را برای انجام فعالیت های دانش بنیان و تولید محصولات داخلی برای آنها فراهم نماییم تا خود جوانان و کشور از منافع آن بهره مند شود.
طیبی با اشاره به حمایت های سازمان برنامه و بودجه استان خوزستان از پروژه های در دست اجرا، تصریح کرد: وجود تفکر حمایتی در این سازمان، باعث خرسندی است و اینکه گفته می گردد اگر جهاد دانشگاهی کارهای بزرگی در زمینه توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان انجام دهد، بودجه لازم اختصاص داده می شود، جای خرسندی است و این تفکر، سرعت رسیدن به موفقیت را بیشتر می کند و امیدواریم شاهد تفکر حمایتی در دیگر مسئولان کشور هم باشیم.

افتتاح پنج سامانه الکترونیک
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، سیدعلیرضا علوی، رییس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان هم در این آیین با اشاره به افتتاح فاز نخست “بخش تشخیص اختلالات جنینی” در مرکز درمان ناباروری و رونمایی از پنج سامانه الکترونیکی در جهاد دانشگاهی خوزستان، اظهار داشت: افتتاح این بخش که باعث تکمیل سیکل درمانی در مرکز درمان ناباروری می شود، نتیجه همکاری و هم افزایی میان سازمان برنامه و بودجه استان و جهاد دانشگاهی استان بوده است.
وی افزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه قبل از این در بازدید از مرکز، قول حمایت برای افتتاح این بخش را دادند و همکاران هم تلاش کردند و در کوتاه ترین زمان ممکن، فاز نخست بخش تشخیص اختلالات جنینی قبل از لانه گزینی، به بهره برداری رسید.
علوی عنوان کرد: همینطور امروز پنج سامانه الکترونیکی در سازمان خوزستان رونمایی می گردد. این سامانه ها با تلاش معاونت پشتیبانی سازمان و استفاده از ظرفیت های موجود در سازمان طراحی و اجرا شده است و کمک می نماید ارتباط پرسرعت و موثری میان کارکنان، دانشجویان و مراجعان سازمان با مدیریت برقرار شود.

ورود به عرصه تولیدات جایگزین واردات
دکتر امید حاجتی، رییس سازمان برنامه و بودجه استان خوزستان هم در این آیین با اشاره به سابقه همکاری خود با جهاد دانشگاهی، اظهار داشت: مجموعه جهاد دانشگاهی دارای ظرفیت ها و توانمندی های خوبی است و این آمادگی را داریم که در زمینه تولیدات دانش بنیان حمایت لازم را از این مجموعه به عمل آوریم.
وی اضافه کرد: با عنایت به شرایط خاص کشور، باید در زمینه تولیدات جایگزین واردات، اقدامات خوبی صورت گیرد و جهاد دانشگاهی می تواند با ورود به این عرصه، بخش عمده مشکلات را حل کند. نمونه موفق این کار، در زمینه تولید مته های حفاری محقق شد و این موفقیت می تواند ادامه دار باشد.

بازدید از شورای راهبری مته حفاری
همچنین دکتر حمیدرضا طیبی در ادامه سفر یک روزه خود به اهواز، در شورای راهبری مته حفاری شرکت و از کارخانه تولید مته های حفاری جهاد دانشگاهی خوزستان هم بازدید کرد.
وی همینطور با مهندس سپهر سپهری، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران و همینطور جمعی از مدیران شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب هم دیدار و در مورد همکاری های مشترک گفت وگو کرد.
دکتر طیبی در ادامه سفر خود، از پوستر دومین مسابقه ملی عکس “آن سوی واقعه”، ویژه اربعین ۱۳۹۷ که از جانب معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار می گردد هم رونمایی نمود.
وی در انتها سفر خود، از پروژه ساخت فرهنگسرای دانشجویی مجتمع آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان هم بازدید کرد.
دکتر محمدرضا پورعابدی، معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی هم در این سفر دکتر طیبی را همراهی کرد.