کنگره علوم اعصاب نوروتکنولوژی و نقشه برداری مغزی برگزار گردید

ربات کشاورز: اولین کنگره بین المللی علوم اعصاب به منظور انتقال آخرین یافته ها و پیشرفت های علمی در حوزه نورو تکنولوژی و نقشه برداری مغزی در دانشگاه پزشکی شیراز افتتاح شد.

به گزارش خبرگزری مهر، نخستین کنگره بین المللی علوم اعصاب نوروتکنولوژی و نقشه برداری مغزی با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی در شیراز افتتاح شد.
در این نشست بین المللی محققان و اساتید علوم اعصاب پایه و بالینی کشورمان به همراه شماری از متخصصان این رشته از کشورهای مختلف، آخرین دیدگاه ها و پیشرفت های علمی در حوزه علوم اعصاب را به اشتراک می گذارند.
محققان و متخصصان در این کنگره بین المللی یافته های علمی درمورد ساختار در مغز، نقشه شناختی مغز، علوم اعصاب محاسباتی، سیستم های تحریک عمقی مغز، الکتروفیزیولوژی، توانبخشی عصبی و چشم انداز ایمپلنت های سیستم عصبی را تشریح می کنند.
در این همایش همینطور جدیدترین دیدگاه های بالینی و تحقیقاتی در مورد بیماری های نورولوژیک هم مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد و نشست های تخصصی درارتباط با اخلاق و آموزش درعلوم اعصاب برای محققان و علاقه مندان برگزار می گردد.
سینا صالحی دبیر علمی این همایش بین المللی اظهار داشت: نقشه شناختی مغز، علوم اعصاب محاسباتی، الکتروفیزیولوژی، پروتزهای سیستم عصبی، توانبخشی عصبی شناختی با استفاده از دستگاه های نوروتکنولوژی، کانکتومیکس مغز و روانشناختی مغز محورهای این کنگره هستند.
وی اضافه کرد: علوم اعصاب یکی از جدیدترین رشته ها در مرزهای دانش است و دستیابی به پیشرفت های علمی در این حوزه گامی اساسی برای رفع نیازهای تخصصی در کشور به حساب می آید.
صالحی اظهار داشت: برای توسعه و گسترش این حوزه از علوم در استان فارس، رشته تحصیلی نوروساینس در مقطع دکتری در مرکز تحقیقات علوم اعصاب شیراز تولید و درحال فعالیت های آموزشی است و کوشش برای کسب مجوزهای لازم جهت پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در حوزه نوروتکنولوژی هم ادامه دارد.
همایش بین المللی علوم اعصاب (International Neuroscience Forum) –” نوروتکنولوژی و نقشه برداری مغزی” از جانب مرکز تحقیقات علوم اعصاب شیراز و با همکاری ستاد توسعه علوم شناختی و مرکز ملی نقشه برداری مغز و تعدادی از مراکز و موسسات روز چهارشنبه ( دوم آبانماه جاری ) در دانشگاه پزشکی شیراز افتتاح شد و به مدت سه روز ادامه دارد.