رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی خبر داد آمادگی ساخت پنل های خورشیدی برای پاسگاه های مناطق مرزی

ربات کشاورز: رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی اظهار داشت: این مجموعه آمادگی لازم را برای مشارکت در طرح های آموزشی و پژوهشی با نیروی انتظامی دارد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دکتر رضا شاهین فر در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی استان ضمن تقدیر از خدمات شبانه روزی سبزپوشان در برقراری نظم و امنیت در جامعه اظهارکرد: اقتدار ایران اسلامی مرهون فعالیت های شبانه روزی نیروی های مسلح است که توانسته اند امنیتی پایدار در کشور برقرار سازند.
وی با اشاره به برنامه های توسعه ای جهاددانشگاهی، اضافه کرد: در برنامه اولیه این سازمان راه اندازی کلینیک ناباروری در دستور کار بود که در حال تجهیز است و امیداوریم در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.
شاهین فر با اشاره به اینکه این سازمان آمادگی لازم را برای طراحی دوربین های ترافیکی چراغ های راهنمایی و رانندگی دارد، اضافه کرد: جهاددانشگاهی می تواند با بومی سازی این فناوری مشکلات ناشی از کارافتادگی دوربین های ترافیکی چراغ های راهنمایی رانندگی را در استان مرتفع کند.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی اظهار داشت: این نهاد ظرفیت های خوبی به منظور تولید پنل های خورشیدی برای پاسگاه های نیروی انتظامی در مناطق محروم و مرزی دارد.
سردار علیرضا مظاهری، فرمانده انتظامی خراسان شمالی هم در این جلسه با تاکید بر استفاده از ظرفیت های آموزشی و پژوهشی جهاددانشگاهی درنیروی انتظامی، اضافه کرد: باید کارشناسان هر دو سازمان در مورد نحوه مشارکت در طرح های پنل خورشیدی، چتر هوشمند و دوربین های چراغ راهنمایی و رانندگی بررسی های لازم را به عمل آوردند.
او همینطور با اشاره به کاهش جرائم در سطح استان، اضافه کرد: با عنایت به فرهنگ غنی مردم و افزایش میزان سواد در جامعه به تناسب آن، وقوع جرم هم کاسته می شود چونکه میزان سواد ارتباط مستقیمی با کاهش جرائم دارد و در بیشتر جرائم افراد یا بیسواد بوده یا سواد بسیار پایینی دارند.
وی با اشاره به نقش بی بدیل رسانه ها در کاهش جرائم و افزایش احساس امنیت در جامعه، افزود: خوشبختانه در این استان رسانه های دیداری و شنیداری و مکتوب و مجازی در بخش های بسیاری با پلیس مشارکت داشته و هشدارهای لازم این سازمان را در مواقع مورد نیاز به خوبی منتشر می کنند.
مظاهری با اشاره به اینکه خراسان شمالی از امنیت پایداری برخوردار است، اضافه کرد: با عنایت به اینکه نیروی انتظامی به هیچ حزب و گروهی وابسته نبوده و نیست، امروز امنیت موجود در جامعه مرهون همت و همراهی مردم با پلیس بوده است.
طبق اعلام روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، وی با تاکید بر اینکه همواره تلاش بر این داشته ایم که جامعه محور و پاسخگو باشیم، اضافه کرد: در هر زمانی که امنیت مردم به خطر بیفتد تلاش کرده ایم که به سرعت ورود نماییم تا آرامش مردم خدشه دار نشود.