تولید پودر خالص رویال ژل با کمک نانو فناوری

به گزارش ربات کشاورز یکی از شرکت های مستقر در مرکز رشد پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی با استفاده از فناوری نانو موفق به تولید پودر ۱۰۰ درصد خالص بره موم برای شرکت های داروسازی و بهداشتی و آرایشی شد.

حمید خسروی، مجری طرح در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بره موم (رویال ژل) ماده ای شبیه موم و از تولیدات زنبور عسل است، اظهار داشت: این ماده در طبیعت حالت خمیری و صمغ دارد و به علت خصوصیت هایی که دارد، کمتر شرکتی توانسته است این ماده را به پودر تبدیل کند.

وی با بیان این که در صورتیکه این ماده آسیاب شود، باردیگر به صورت صمغ در می آید، افزود: پودر بره موم بعنوان یکی از مواد موثره شرکت های داروسازی و آرایشی و بهداشتی است.

خسروی افزود: بر این اساس ما در مطالعات خود با استفاده از فناوری نانو موفق به تولید پودر بره موم ۱۰۰ درصد خالص شدیم.

مجری طرح با تاکید بر اینکه در فرآیند تولید پودر خالص بره موم از دستگاه ها و روش های مبتنی بر فناوری نانو استفاده شد، تصریح کرد: در این روش برای تولید پودر بره موم از هیچ ماده افزودنی و یا شیمیایی استفاده نشده است.

این محقق تولید کپسول “بره موم” و گرده” را از دیگر دستاوردهای تحقیقاتی این شرکت نام برد و افزود: این کپسول به منظور تقویت سیستم ایمنی و دستگاه گوارش و همینطور مکمل درمان سرطان قابل تجویز است

وی با اشاره به اینکه بسیاری مصرف بره موم به صورت خام را برای درمان بیماری ها تجویز می کنند، خاطرنشان کرد: این در شرایطی است که ۹۰ درصد ماده موثره بره موم خام جذب بدن نمی گردد و برای رفع این مشکل نیاز است تا با استفاده از روش هایی پیوندهای مولکولی آن شکسته شود تا مواد موثره آن راحت تر جذب بدن شود.

خسروی با اشاره به اینکه ترکیب بره موم با گرده و تولید آن به صورت کپسول این چالش را مرتفع کرده است.

به گفته وی، بره موم سیستم ایمنی و گرده سیستم گردش خون و قلب و عروق را تقویت می کند.

وی همینطور از تولید محلول بره موم برای درمان بیماری های دهان و لثه اطلاع داد و اضافه کرد: علاوه بر آن محلول هیدروالکلی بره موم را در اتانول ۷۰ درصد حل کردیم. محلول تولیدشده بعنوان ماده اولیه در شرکت های دارویی و بهداشتی استفاده می گردد.