یکی از شرکت کنندگان هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان: مسئولان باید در مواضع دولتی تزریق جوانگرایی کنند

به گزارش ربات کشاورز یک دانشجوی روابط بین الملل دانشگاه شهید بهشتی و از شرکت کنندگان ˮهفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایرانˮ اظهار داشت: اگر مسئولان میانی به حرف هایی که می زنند باور داشته باشند و به آن عمل کنند، مشکلات ما حل خواهد شد. مسئولان باید در مواضع دولتی تزریق جوانگرایی داشته باشند.

نیما حمیدی در گفت و گو با ایسنا، در رابطه با ضرورت برگزاری مناظرات دانشجویی، اظهار نمود: چه در موضع آموزش سنتی و چه مدرن که در دانشگاه های برتر دنیا از قبیل استنفورد و هاروارد صورت می گیرد، می توان یکی از طریق های یادگیری را گفت وگو دانست. در فرهنگ اسلامی هم مناظره سبقه تاریخی وسیعی دارد و قرآن هم از آن بعنوان جدال احسن یاد می کند.

وی افزود: ما در ایران میراث دار گفت وگو هستیم. گفت وگو راه موثر برای نهادهای کشوری هم خواهد بود و مسئولان هم می توانند از این مناظرات و صحبت های انجام شده در این مناظرات بهره بگیرند.

این دانشجوی کارشناسی ارشد روابط بین الملل دانشگاه شهید بهشتی در ادامه با اشاره به دوره های گذشته مناظرات دانشجویی، اظهار نمود: در دوره اول تنها ۱۶ تیم در مسابقات حضور داشتند و هم اکنون این تعداد به ۵۸۸ تیم رسیده است که از این میان ۱۲ تیم برتر در مرحله کشوری حضور دارند.

حمیدی راجع به سطح کیفی و محتوای مناظرات تصریح کرد: این دوره نسبت به دوره های قبل ارتقای بیشتری داشته است.

این دانشجوی شهید بهشتی با اشاره به مزیت های برگزاری این مناظرات، اظهار داشت: این مناظرات می تواند فضای نشاط و جوانی را در دانشجویان زنده کند.

وی راجع به نقد پذیری هم اظهار نمود: متاسفانه در کشور ما احترام و توجه به فرد نطق کننده زیاد دیده نمی گردد و این فرهنگ زیاد در جامعه ما قابل مشاهده نیست. این مناظرات می تواند نه تنها به ارتقای علمی کمک نماید، بلکه سبب شود ما به اشتباه های خود در گفت وگوها هم پی ببریم.

حمیدی در ارتباط با انگیزه خود از شرکت در این مسابقات، اظهار داشت: انگیزه من از این مناظره محک زدن علم خودمان بود. این سال دومی است که من در این مناظره شرکت می کنم و از لحاظ کمی آنرا در رشد خوبی می بینم. می توان گفت در این دوره که دوره هفتم است، تعداد دانشجویان تکمیلی افزایش یافته است. پیشنهاد من برای سال بعد هم این است که دستگاه های اجرایی باید نیازهای روز جامعه را با استفاده از ایسپا و دستگاه های اجرایی بدانند تا آنرا در گزاره های سال دیگر اعمال کنند.