در جهاددانشگاهی تربیت مدرس انجام شد تولید پاکت سیمان با استفاده از کاغذ معدنی

به گزارش ربات کشاورز در جهت حفظ محیط و صرفه جویی در هزینه ها محققان پژوهشکده فرآوری مواد معدنی جهاددانشگاهی تربیت مدرس موفق به تولید و بهینه سازی پاکت سیمان با استفاده از کاغذ معدنی شدند.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، در جهت حفظ محیط و صرفه جویی در هزینه ها محققان پژوهشکده فرآوری مواد معدنی جهاددانشگاهی تربیت مدرس موفق به تولید و بهینه سازی پاکت سیمان با استفاده از کاغذ معدنی شدند.
دکتر مهدی اسکندری، عضو هیـأت علمی پژوهشکده فرآوری مواد معدنی و مجری این پروژه با اشاره به اینکه هم اکنون اغلب شرکت های تولید سیمان در کشور از مواد پلیمری پلی پروپیلن جهت بسته بندی سیمان استفاده می نمایند، اظهار داشت: این پاکت های پلیمری غیر برگشت پذیر به محیط زیست هستند و هزاران سال طول خواهد کشید که به طبیعت بازگردند.
عضو هیـأت علمی پژوهشکده فرآوری مواد معدنی با تاکید بر این که در این پاکت های جدید حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از پودر سنگ طبیعی استفاده می گردد و به وفور در طبیعت همچون کشورمان یافت می شود، اضافه کرد: این پاکت ها ارزانتر از پاکت های پروپلین هستند.
اسکندری اظهار داشت: حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد پاکت ها پودر سنگ است و از پلیمری کمتری در آن استفاده می گردد و مشکلات محیط زیستی آن بسیار کمتر از پاکت های سیمانی پلیمری به حساب می آید.
این محقق افزود: از مزایای آن می توان به این مسئله اشاره نمود که در این فرآیند نیازی به هیچ آب مصرفی نیست و در صورت تجاری سازی این محصول توسط جهاد دانشگاهی تربیت مدرس این پاکت ها می توانند جایگزین پاکت های مرسوم شوند.
طبق اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی، این پژوهش با همکاری شرکت تعاونی تامین نیاز سنگبران صفا شهر و پژوهشکده فرآوری مواد معدنی انجام شده است.