برگزاری رویداد استارتاپی زیستکار گامی موثر در رفع مشکلات زیست محیطی گیلان

ربات کشاورز: معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی، اظهار داشت: معمولاً فناوری ها و خلاقیت ها در حوزه محیط زیست به جامه عمل نمی رسد و به اقدام عملی برای رفع مشکلات محیط زیست منجر نمی شوند از این رو برگزاری این نوع استارتاپ ها می تواند گامی مؤثر در رفع این مساله باشد.
نیلوفر عابدین زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار داشت: سازمان جهاد دانشگاهی گیلان برای نخستین بار با مشارکت پارک علم و فن آوری مبادرت به برگزاری رویداد استارتاپی با سوژه محیط زیست در محورهای مختلف در زمینه تخصصی مدیریت پسماند، بوم گردی روستایی، انرژی های نو و محیط زیست، فناوری اطلاعات و محیط زیست، اقتصاد سبز، کاربرد بیوتکنولوژی در حفظ محیط زیست، مدیریت مصرف منابع، حفاظت از اکوسیستم های تالابی و صنعت سبز در استان کرده است.
وی اشاره کرد: این رویداد از هشتم تا دهم اسفندماه سالجاری برنامه ریزی شده است و علاقمندان می توانند تا ۳۰ بهمن ماه با بازگشت به سایت www.eventgl.acecr.ir نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
عابدین زاده هدف از برگزاری رویداد استارتاپی زیستکار را کاهش معضلات و مشکلات محیط زیستی با استفاده از تکنولوژی های جدید و احداث خلاقیت و نوآوری برای کسب و کار عنوان نمود و اضافه کرد: معمولاً فناوری ها و خلاقیت ها درحوزه محیط زیست به جامه عمل نمی رسد و به اقدام عملی برای رفع مشکلات محیط زیست منجر نمی شوند از این رو برگزاری این نوع استارتاپ ها می تواند گامی مؤثر در رفع این مساله باشد.
وی با اشاره به اینکه در این رویداد از ایده های کارشناسان، اساتید و متخصصان حوزه محیط زیست که در دو سطح شرکت کننده و داوری حضور خواهند داشت، استفاده خواهد شد، اظهار داشت: در برگزاری این رویداد سعی شده است دستگاه هایی را که ارتباط موضوعی با این محورها دارند، با مساله درگیر نماییم.
عابدین زاده یاد آور شد: مجموعه طرح ها و ایده های مطرح شده مورد داوری قرار می گیرند و در نهایت سه ایده برتر انتخاب شده و به دستگاه های دولتی و خصوصی به منظور تأمین اعتبارات مالی و حمایت اقتصادی معرفی می گردند بدین منظور از دستگاه های خصوصی مرتبط هم در این رویداد دعوت به عمل آمده است تا در استارتاپ حضور داشته باشد و در صورت صلاحدید از ایده ها حمایت مالی کنند.
معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی گیلان اظهار نمود: این کارگاه یکی از ابزارهای کاربردی در ایده پردازی و طراحی کسب و کارها است و به افراد کمک می نماید در چارچوب یک زبان مشترک مفاهیم و عناصر کسب و کارشان را در کنار همدیگر ترسیم کنند.
وی درانتها اظهار داشت: استارتاپ ها فرصتی برای شبکه سازی، آشنایی و برقراری ارتباط صمیمانه با ایده پردازان، صاحبان مشاغل و سرمایه گذاران است و محیطی را به وجود می آورد که در آن ایده ها و نظرات رهبران کارآفرینی بوسیله سخنرانی، مربی گری و یا داوری در اختیار صاحبان امر قرار می گیرد.