مدیر اجرایی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان اردبیل: بازبینی در مأموریت جهاددانشگاهی، اهداف علمی کشور را تحقق می بخشد

به گزارش ربات کشاورز مدیر اجرایی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان اردبیل اظهار داشت: با بازبینی در اهداف و مأموریت ها و حفظ روحیه جهادی و فرهنگی جهاددانشگاهی می توان به دور از موازی کاری، اهداف انقلاب اسلامی در عرصه علمی و فناوری را بهتر تحقق بخشید.
جواد فرخی در گفتگو با ایسنا، با بیان این مطلب اضافه کرد: توجه به روند تکاملی و توسعه ای جهاددانشگاهی در سال های فعالیت خود نشان داده است که کارنامه این نهاد در سه ساحت پژوهشی و تحقیقاتی، آموزشی و فرهنگی، برگرفته از انقلاب است.
وی اظهارکرد: این نهاد با تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی و برنامه ریزی فرهنگی- تربیتی و تولید آمادگی فکری و مکتبی در قشر جوان در جهت مقابله با غرب زدگی و انحرافات در قالب سیاست های فرهنگی کشور تلاش می کند.
مدیر اجرایی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان اردبیل خاطرنشان کرد: انجام تحقیقات توسعه ای و کاربردی، عرضه خدمات علمی _ فنی در زمینه های مختلف، حمایت، تشویق و جذب پژوهشگران جوان و مستعد، برنامه ریزی و تولید شرایط و امکانات لازم به منظور فراهم آوردن زمینه فعالیت های علمی و پژوهشی بر اساس شناخت و نیازهای تخصصی جامعه و همینطور مشارکت در تولید زمینه های مناسب برای اشتغال از برنامه هایی است که به توسعه فعالیت این نهاد در کشور کمک کرده است.
فرخی با اشاره به اینکه با اطلاع رسانی دستاوردها و موفقیت های جهاددانشگاهی و حاکم شدن گفتمان اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان، اهداف این نهاد در کشور بهتر محقق می شود، تصریح کرد: تشدید تحریم های دشمنان انقلاب اسلامی بر ضد کشورمان، اهمیت مأموریت راهبردی نهادهای علمی پژوهشی مانند جهاددانشگاهی را دوچندان کرده است.
وی افزود: با بازبینی در اهداف و مأموریت ها و حفظ روحیه جهادی و فرهنگی جهاددانشگاهی می توان به دور از موازی کاری، اهداف انقلاب اسلامی در عرصه علمی و فناوری را بهتر تحقق بخشید.
مدیر اجرایی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان اردبیل، مهم ترین خصوصیت متمایز کننده و برجسته جهاددانشگاهی از سایر نهادها را حاکمیت فرهنگ جهادی عنوان نمود و یادآورشد: جهاددانشگاهی از بدو تأسیس به علت مختصات زمانی، محلی برای تجمیع نیروی های خواستار استقلال و خودکفایی بوده است و در این ۴۰ سال هم همچنان روحیه استقلال طلبی خویش را حفظ نموده و تبدیل به مأمنی برای محققین و پژوهشگران در سطح ملی شده است.
فرخی با اشاره به اینکه پژوهشگران این نهاد انقلابی، توسعه و پیشرفت کشور را ارزش انسانی، اخلاقی و وظیفه میهنی می دانند، افزود: روحیه کمال طلبی در بین محققان و مدیران جهاددانشگاهی، این نهاد را تبدیل به نهادی خود راهنما در راه پرتلاطم توسعه کرده است.
وی ادامه داد: بیشتر فعالیت های دهه اول انقلاب در جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل در حوزه فرهنگی و آموزشی بوده و با قرارگیری در نیمه های دهه دوم علاوه بر گسترش فعالیت های فرهنگی و آموزشی، در حوزه پژوهش هم فعالیت های قابل ملاحظه ای صورت پذیرفته که نشان از برنامه ریزی مناسب این نهاد برای رفع نیازهای استان با عنایت به ظرفیت و پتانسیل های آن دارد.
مدیر اجرایی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان اردبیل خاطرنشان کرد: معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی اردبیل در حوزه پزشکی با اولویت درمان ناباروری، کشاورزی با رویکرد گیاهان دارویی و فندق و گردشگری سلامت فعالیت می کند و اهداف خویش را پیش می برد.