رئیس پژوهشگاه رویان: ۱۰ تا ۱۵درصد جمعیت به سن ازدواج رسیده درگیر ناباروری هستند

به گزارش ربات کشاورز رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی اظهار داشت: بر مبنای گزارشات جهانی و مطالعات انجام شده در داخل کشور بین ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیتی که به سن ازدواج می رسند گروه نابارور هستند که مشکلات و مسائل زیادی دارند و هزینه های زیادی به خود و جامعه تحمیل می کنند.
دکتر عبدالحسین شاهوردی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه اگر ما در این عرصه ورود پیدا نمی کردیم این افراد برای درمان به خارج از کشور رجوع می کردند، اظهار نمود: امروز ما می بینیم بیشتر از ۷۰ مرکز درمان ناباروری در کشور فعالیت دارند و در هر استان یک یا دو مرکز خوب داریم.

شاهوردی خاطرنشان کرد: امروز نه تنها بیماران ما برای درمان به خارج از کشور نمی روند بلکه به خاطر موفقیت های خوب و شرایط استانداردی که در درمان به کار گرفته می شود، میزبان تعداد قابل توجهی بیماران خارجی به کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه پژوهشکده رویان سالانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ زوج نابارور را میزبان است، اضافه کرد: در بحث سلول های بنیادی نخستین رده که در رویان ثبت و مقاله آن به چاپ رسید نام کشور ما در میان ۱۰ کشور صاحب دانش در انجمن بین المللی دیده شد و این نشان داد ایران در این زمینه جایگاه خوبی دارد و توانسته به این دانش دسترسی یابد.

شاهوردی اظهار داشت: در رصد مجلات مختلف علمی کشور در منطقه با تلاش دانشمندان جایگاه خویش را حفظ نموده و امیدواریم با تلاش جوانانمان این مهم استمرار یابد.

رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی اظهار داشت: در پژوهشگاه رویان ۶۰۰۰ سیکل ناباروری داریم که شاید حاصل رفت و آمد حدود ۲۰ هزار فرد است که برای درمان رجوع می کنند.

شاهوردی افزود: میزان موفقیت در پژوهشکده رویان با بهترین مراکز صاحب این دانش رقابت می کند؛ بین ۳۵ تا ۴۰ درصد موفقیت را در زمینه های مختلف داشته ایم و این امر سبب ایجاد اعتماد مردم شده است.

وی در مورد شبیه سازی حیوانات اهلی هم عنوان کرد: شبیه سازی حیوانات اهلی از تکنولوژی هایی است که پتانسیل ژنتیکی خوبی دارند و این تکنولوژی می تواند به صنعت دامپروری و دامداری کشور کمک نماید.

رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: در صنعت دامپروری و دامداری ورود پیدا کرده ایم و کارهای خوبی انجام شده و می تواند خیلی به صنعت دامپروری کشور کمک نماید.