رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر خبر داد صدور مجوز تاسیس مرکز نوآوری و شکوفایی

به گزارش ربات کشاورز رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر از صدور مجوز تأسیس مرکز نوآوری و شکوفایی در استان اطلاع داد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، علی احمدی زاده در این خصوص اظهار داشت: در جهت عملیاتی کردن تفاهم نامه منعقد شده میان جهاد دانشگاهی و وزارت ورزش و جوانان و با پیگیری های صورت گرفته مجوز تأسیس مرکز نوآوری و شکوفایی استان توسط سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان کشور صادر شد.
وی اضافه کرد: این مرکز در حوزه های انرژی، آبزیان، دریا، فناوری اطلاعات و مشاغل خانگی فعالیت خواهد نمود.
رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر تصریح کرد: این توانایی وجود دارد که به منظور پشتیبانی از پژوهشگران، افراد خلاق و ایده پرداز و تسهیل اشتغال دانش آموختگان نسبت به ایجاد دفتر در سایر شهرستان های استان هم اقدام گردد که امید است با حمایت فرمانداری ها این مهم هم تحقق یابد.
احمدی زاده بیان کرد: این مرکز بعنوان نهمین مرکز نوآوری و شکوفایی کشور، در جهاد دانشگاهی واحد بوشهر راه اندازی می شود.
وی ابراز امیدواری کرد که با استفاده از تمامی ظرفیت ها و تجارب موجود، زمینه تحقق اهداف در جهت تجاری سازی فناوری و پشتیبانی از دانشجویان و دانش آموختگان فناور و خلاق بیشتر از پیش فراهم گردد.
رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر عنوان کرد: هدف از تاسیس مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی بوشهر، کمک به توسعه کسب و کارهای دانش محور و در نتیجه افزایش توان اقتصادی علمی استان و همینطور شناسایی، نیازسنجی، صدمه شناسی، جذب، حمایت و راه اندازی ایده های کارآفرین، با قابلیت تجاری سازی و اشتغال زایی و شتاب دهی به فعالیت های کسب و کارهای جوان و نوپا در استان است.
احمدی زاده با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده میان جهاد دانشگاهی و وزارت ورزش و جوانان اظهار نمود: با عنایت به ظرفیت های مدیریتی، علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی موجود در استان و لزوم سرعت بخشیدن به توسعه علمی، فرهنگی و دانش بنیان استان در جهت سند چشم انداز و به منظور بهره گیری از ظرفیت ها و تجارب علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی جهاد دانشگاهی بخصوص در حوزه فناوری و اقتصاد دانش بنیان، این تفاهم نامه منعقد شده است.
وی با اشاره به زمینه های همکاری مشترک این تفاهم نامه تصریح کرد: این مرکز با همکاری سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان در حوزه های انرژی، فناوری اطلاعات، آبزیان و دریا فعالیت خواهد نمود.