رئیس پارک فناوری پردیس : منطقه ویژه اقتصادی فناوری راه اندازی می شود

به گزارش ربات کشاورز رئیس پارک فناوری پردیس اظهار داشت: پیگیر این مورد هستیم که ناحیه نوآوری را نزدیک به تهران و منطقه ویژه اقتصادی فناوری را در پارک پردیس باحمایت دولت و مجلس ایجاد نماییم.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از مهر، مهدی صفاری نیا عصر امروز در نشست صمیمی رئیس مجلس شورای اسلامی با شرکت های دانش بنیان و مدیران پارک فناوری پردیس، اظهار نمود: این پارک چهار حرکت و جریان اصلی در کشور را بر عهده دارد؛ ایجاد مدل تجارت و دانشی در چارچوب فن بازار و ایجاد جریان استارت آپی از اقدامات پارک فناوری پردیس به حساب می آید.
وی با اشاره به اینکه در پارک فناوری پردیس ۲۳۰ شرکت حضور دارند، اضافه کرد: به صورت کلی ۲۰۰۰ شرکت تحت پوشش پارک در شعبه های مختلف و در چارچوب تیم های استارت آپی و شرکت های دانش بنیان، مشغول فعالیت هستند.
به گفته صفاری نیا، ۸۰ درصد فروش کل پارک های پردیس، برابر با ۶۰ هزار میلیارد ریال در سال ۹۶ بوده است.
رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به اعضای شبکه نوآوری تهران تصریح کرد: هم اکنون ۴۰ کارگزار در مرکز توسعه کسب و کار فناوری پارک پردیس، ۹۶ شرکت در بخش تملیکی پارک، ۴۷ شرکت در بخش استیجاری پارک، ۵۲ شرکت در مرکز رشد فناوری نخبگان و ۱۳۵۰ عضو حقوقی شبکه نوآوری تهران، در پارک فناوری پردیس فعالیت می نمایند.
وی با اشاره به اینکه ۸۰ استارت آپ در شعب پارک فناوری پردیس با اشتغال ۴۵۰ نفر مشغول فعالیت هستند، اظهار داشت: همینطور ۳۳۰ استارت آپ مستقل در ۴۰ شتاب دهنده زیر نظر پارک فناوری پردیس فعالیت می نمایند.
صفاری نیا با اشاره به اینکه ۲۰ درصد فعالین استارت آپ های پارک فناوری پردیس را کارآفرینان و متخصصان ایرانی بازگشته به کشور می سازند، اضافه کرد: این متخصصان از آمریکا، کانادا، انگلستان، آلمان، سوئد، سوئیس، اسپانیا، بلژیک و مالزی بوده اند.
به گفته رئیس پارک فناوری پردیس، چهار درصد از شرکت های مستقر در این پارک، سرمایه گذاران خارجی از کشورهای ایتالیا، سوئد، فرانسه، کره جنوبی و بلژیک بوده اند.
صفاری نیا با اشاره به اینکه بخش عمده ای از سرمایه گذاری در پارک فناوری پردیس، از محل بخش عمومی تأمین می شود، اظهار داشت: میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی ۸ برابر منابع عمومی بوده است.
وی اظهار داشت: مقرر است ناحیه نوآوری پارک فناوری پردیس را به ۱۰۰۰ هکتار برسانیم اما با عنایت به اینکه در سال ۹۸ بودجه پارک افزایشی نداشته، به لحاظ عمرانی با مشکل مواجه خواهیم شد.
رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به اینکه سالانه ۲۵ درصد متخصصان در کشور در پارک فناوری پردیس مستقر می شوند، اضافه کرد: این متخصصان در خود پارک و شعبه های پارک پردیس مانند کارخانه های نوآوری آزادی و نوبنیاد فعالیت می نمایند.
به گفته وی، ۲۸ هزار متخصص از خدمات پارک فناوری پردیس استفاده می نمایند. همینطور تابحال موفق شدیم که در ۲۰ استان، فن بازار را ایجاد نماییم.
صفاری نیا با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۰ شتاب دهنده تحت پوشش پارک فناوری پردیس، ۴۰۰ استارت آپ را تحت پوشش قرار داده اند، اظهار نمود: طی سه سال گذشته به صورت میانگین ۱۳ هزار و ۶۰۰ محصول فناورانه از شرکت های پارک، به تولید رسیده است.
رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به برنامه ریزی برای ایجاد ناحیه نوآوری پردیس و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در کنار تهران، اظهار داشت: اگر وسعت پارک پردیس ۱۰۰۰ هکتار افزایش یابد، پیشبینی می نماییم ۱۱ هزار شرکت در این منطقه مستقر شوند و از میان این شرکت ها، ۵۰ هزار نفر به اشتغال برسند.
وی اظهار داشت: همینطور طبق برآوردها، با محقق شدن ناحیه نوآوری، ۱۰۰۰ متخصص ایرانی هم در این ناحیه فعالیت خواهند کرد.
صفاری نیا تاکید کرد: امیدواریم مبحث ایجاد ناحیه نوآوری به نتیجه برسد.
رئیس پارک فناوری پردیس اظهار داشت: پارک فناوری پردیس پتانسیل زیادی برای ایجاد ناحیه نوآوری و منطقه ویژه اقتصادی فناوری دارد که این مورد نیازمند حمایت دولت و مجلس است.