در راستای بهره مندی از توانمندی های تخصصی برگزار شد نشست مشترک بین سازمان های جهاد دانشگاهی خواجه نصیر و صنعتی شریف

به گزارش ربات کشاورز با هدف گسترش همکاریهای علمی، آموزشی، پژوهشی و تبادل تجارب و اطلاعات و همینطور بهره مندی از توانمندی های تخصصی و امکانات دو طرف در حوزه های مختلف، نشست مشترکی بین سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی و سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف برگزار گردید.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، روز دوشنبه، ۱۷ تیر ماه نشستی با حضور رؤسا، معاونین و مشاورین دو سازمان در محل پژوهشکده جهاد خواجه نصیر، به منظور ایجاد همفکری، هم افزایی و همکاری دو طرف و با هدف گسترش همکاریهای علمی، آموزشی، پژوهشی و تبادل تجارب و اطلاعات و همینطور بهره مندی از توانمندی های تخصصی، ظرفیت ها و امکانات دو طرف در حوزه های تخصصی برگزار گردید.
در این نشست که با حضور رئیس، معاونین، مشاورین، مدیران و کارشناسان دو سازمان، برگزار گردید دکتر اصغری، رئیس سازمان خواجه نصیر و دکتر آخوندی رئیس سازمان شریف بر لزوم اهتمام جدی بر انجام همکاری مشترک اهتمام ورزیدند.
از جمله محورهای موضوعی این نشست می توان به استفاده از ظرفیت های دانشی و مهارتی موجود، تعامل، توسعه و بهره مندی از ظرفیت های آموزشی، پژوهشی، طرفین در زمینه دوره های آموزشی مشترک، بهره گیری از منابع تخصصی و تجارب و دانش موجود در حوزه های مختلف اشاره نمود.
طبق اعلام روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر، سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر با هدف شناسایی نیازهای صنعت کشور در زمینه طراحی و تولید پروژه های کاربردی تا کنون با به ثمر رساندن بیشتر از ۱۵۰ پروژه کاربردی در چارچوب قرارداد با مراکز مختلف صنعتی، ضمن بی نیاز کردن کشور از بسیاری اقلام وارداتی، گام های محکم و قابل قبولی را در جهت خودکفایی و صرفه جویی ارزی برداشته است.
از آنجا که کلیه مراحل این پروژه ها شامل تحقیقات، طراحی و ساخت بدست کارشناسان و متخصصان این واحد صورت گرفته، با دانش فنی کسب شده می توان محصولات متنوعی را برای کاربردهای مختلف طراحی و اجرا کرد.
عمده پروژه های این واحد بر طراحی و ساخت دستگاه هایی تمرکز دارند که از نظر فناوری، اشتغال زایی و ارزش علمی در سطح بالایی قرار داشته و تا کنون در سه دوره جشنواره بین المللی خوارزمی رتبه های ممتاز را به خود اختصاص داده اند. همینطور این واحد موفق به دریافت گواهینامه بین المللی ISO 9001- 2008 در مدیریت کیفیت شده است.