رئیس جهاددانشگاهی استان فارس خواستار شد استفاده مطلوب از ظرفیت های جهاد دانشگاهی برای رونق تولید در فارس

ربات کشاورز: رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس، این نهاد را یک ظرفیت کامل برای دستیابی به رونق تولید و اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و اصرار کرد که تمام دستگاه های اجرایی در فارس می توانند با استفاده مطلوب از این ظرفیت، حرکت خود در مسیرهای تعریف شده برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را تسریع کنند.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دکتر مظاهر بابایی، دوشنبه ۲۴ تیر در دیدار معاون توسعه و برنامه ریزی استانداری فارس، با ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت های جهاد دانشگاهی در حوزه های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اشتغال، اصرار کرد که جهاد دانشگاهی فارس طی یکسال گذشته به دنبال بازیابی و تثبیت جایگاه این نهاد در حوزه های مختلف بوده است.
بابایی اشاره کرد: جهاد دانشگاهی امروز به نهادی کارآمد در عرصه های مختلف بدل شده و عملکردی موفق را در بخش های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و اشتغال داشته است.
رئیس جهاد دانشگاهی فارس با اشاره به ظرفیت های علمی و اجرایی این نهاد در حوزه های پزشکی، گردشگری، کشاورزی و صنعت، اظهار داشت: این امکان وجود دارد که با استفاده از ظرفیت های ملی جهاد دانشگاهی، مسیر رسیدن به رونق تولید را هموار و اقتصاد مقاومتی را در عمل پیاده کرد.
بابایی با تصریح اینکه جهادگران در فارس و کشور، اثبات نموده اند که تشنه خدمت هستند و به خوبی فرهنگ کار جهادی را عملیاتی کرده اند، اظهار داشت: در فارس خیلی از امور را می توان با بهره گیری از ظرفیت های جهاد دانشگاهی، به نتیجه رساند اما بیشتر انرژی ما مصروف بروکراسی های اداری می شود.
او با اشاره به اینکه پشتیبانی از فعالیت ها و اقدامات جهاد دانشگاهی توسط مدیریت ارشد استان، مهمترین خواسته است، اظهار داشت: اگر حمایت کامل برای به ثمر رسیدن برنامه ها وجود داشته باشد، امکان به کارگیری ظرفیت های جهاد دانشگاهی کشور نیز وجود دارد.
بابایی بر لزوم آشنایی مدیران دستگاه های مختلف اجرایی با جهاد دانشگاهی تاکید و افزود: جهاد دانشگاهی استان فارس در حوزه گیاهان دارویی، ورود کرده است اما به ثمر رسیدن تلاش ها، نیازمند همراهی تمام دستگاه های مرتبط خواهد بود.
رئیس جهاد دانشگاهی فارس با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی و مرکز رشد در این استان، اظهار داشت: در مرکز نوآوری و شکوفایی آموزش های عملیاتی از ایده پردازی، ایده سازی تا تجاری سازی ایده به گروه ها ارائه می شود.
او تصریح کرد: در مرکز نوآوری و شکوفایی و مرکز رشد جهاددانشگاهی، همه گروه ها و افراد صاحب ایده استقبال می شود حال آنکه در سایر مراکز مشابهی که سایر دستگاه ها به وجود آورده اند، محدودیت هایی برای ورود افراد و گروه ها وجود دارد.
بابایی یکی از فعالیت های مهم جهاد دانشگاهی را توانمندسازی زنان سرپرست خانوار دانست که با همکاری معاونت بانوان ریاست جمهوری به شکل ملی اجرایی شده است و اظهار داشت: در این زمینه برای فارس ۲۰۰ نفر سهمیه درنظر گرفته شده است.
او افزود: با همکاری دفتر امور بانوان استانداری فارس زمینه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در دو رشته سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و تولید زعفران، فراهم گشته است.
بابایی با اشاره به توانایی های جهاددانشگاهی در حوزه آموزش، اشاره کرد: بی شک جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد و از سال ها قبل مبحث مهارت آموزی را دنبال می کند.
رئیس جهاددانشگاهی فارس اشاره کرد: این نهاد توان برگزاری دوره های آموزشی و مهارت افزایی را برای گروه های مختلف و در رشته های مورد نیاز دارد.
بابایی همین طور با اشاره به اینکه دو خبرگزاری ایکنا و ایسنا، ذیل مجموعه جهاد دانشگاهی فعالیت می نمایند، اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی فارس به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری توان افزایش تعداد رشته ها راه اندازی رشته های خبرنگاری و عکاسی را دارد.

منبع: