سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم: دانشگاه ها امروزه مولد کسب و کار نیستند

به گزارش ربات کشاورز سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم، با اشاره به اینکه دانشگاه باید دانشجوی با مهارت و توانمند تربیت کند، تصریح کرد: برخی فرایندهای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نیازمند اصلاح و بازبینی است، چونکه متاسفانه دانشگاه ها امروزه مولد کسب و کار نیستند.
سیده شبنم فاطمی در گفت و گو با ایسنا، در رابطه با نقش دانشگاه در جامعه عنوان کرد: دانشگاه باید خالق حرکت های مهم و تاثیر گذار در یک جامعه باشد و در واقع به سمت بهینه سازی پیش رفته و در ابعادی که یک جامعه از آن رنج می برد و مشکل دارد، توانایی عرضه راهکار و حل مسئله داشته باشد.
وی ادامه داد: نهادی بعنوان دانشگاه، باید به دانشجو شخصیت دهد، به این معنا که فرایندها و نظامات دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی باید به سمتی رود که دانشجویی که از آن فارغ التحصیل می شود، فردی باشد که بتواند در جامعه کارایی داشته باشد.
سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم دانشگاه علمی کاربردی قم، باتوجه به سیاست هایی که در آن تعریف شده است، حساسیت نسبت به اشتغال، تلاش در رفع موانع تولید و ایجاد پویایی و تحرک در جامعه است.
لزوم تربیت دانشجوی توانمند برای ورود به فضای کسب و کار
فاطمی با اشاره به اینکه دانشگاه باید دانشجوی با مهارت تربیت کند، تصریح کرد: برخی فرایندهای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نیازمند اصلاح و بازبینی است، چونکه متاسفانه دانشگاه ها امروزه مولد کسب و کار نیستند.
وی اظهار نمود: نخستین گامی که دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم در این راستا برداشته است، به کارگیری تیم اساتید توانمند است، ایجاد بسترهای لازم برای به کارگیری دانشجو در موقعیت های شغلی جامعه نیز، دومین قدمی است که دانشگاه علمی کاربردی قم در این زمینه برداشته است.
سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم، با اشاره به اینکه دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی توانایی لازم جهت وارد شدن به حرفه کسب و کار ندارند، اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی برای رفع چنین مسئله ای در تلاش است با راه اندازی سایت ویژه کسب و کار دانشجویان و فارغ التحصیلان، شیوه های ورود به اشتغال در جامعه را ضمن معرفی فرصت ها و مراکز شغلی، به آنها آموزش دهد.
فاطمی با تاکید بر اینکه دانشجو باید شخصیت حرفه ای در جامعه پیدا کند، اظهار نمود: حداقل کاری که موسسات آموزش عالی و دانشگاه ها می توانند در این زمینه انجام دهند، آموزش های اقتصادی و شیوه های ورود به کسب و کار است، تا یک دانشجو بعد از فارغ التحصیلی، از پس نیازهای اقتصادی خود و خانواده اش بر بیاید.
آمادگی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم جهت پذیرش دانشجو
بنا بر آنچه از جانب جهاد دانشگاهی قم اعلام شده ثبت نام دوره کاردانی فنی و دوره های کاردانی حرفه ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم، همزمان با سراسر کشور برای ورودی مهر ماه ۹۸ از ۲۷مرداد ماه سال جاری و همینطور دوره های فناوری و کارشناسی حرفه ای نظام آموزش مهارتی از دوم شهریور ماه شروع می شود.
رشته های فنی فناوری اطلاعات_اینترنت و شبکه های گسترده، کاردانی فنی شبکه های کامپیوتری، کاردانی فنی نرم افزار_برنامه سازی کامپیوتری، کاردانی حرفه ای هنرهای تجسمی_گرافیک، کاردانی حرفه ای هنرهای تجسمی_عکاسی و کاردانی حرفه ای عکاسی خبری همچون رشته های دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم در مقطع کاردانی است.
رشته های مقطع کارشناسی این دانشگاه هم شامل کارشناسی حرفه ای گرافیک_پوستر، نشانه، کارشناسی حرفه ای گرافیک_تصویر سازی، مهندسی فناوری اطلاعات_تجارت الکترونیک، مهندسی فناوری اطلاعات_ فناوری اطلاعات و مهندسی فناوری شبکه های کامپیوتری است.