رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل خبر داد زمینه سازی برای اشتغال ۴۶۰۰ زن سرپرست خانوار

به گزارش ربات کشاورز رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل اظهار داشت: برپایه تفاهمنامه امضا شده با دفتر امور بانوان و خانواده، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در استان اردبیل هم اجرایی و عملیاتی می شود.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، مهران اوچی اردبیلی در جلسه شورای برنامه ریزی اردبیل که با حضور معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده برگزار شد، اظهار نمود: پارسال در ۹ استان کشور به صورت پایلوت این طرح اجرا شد و زمینه اشتغال ۶ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار فراهم آمد.
وی با اشاره به اینکه در سالجاری هم در ۱۱ استان کشور این طرح عملیاتی می شود، تصریح کرد: نتایج اجرای این طرح بسیار مهم و باارزش است به صورتی که ۳۳ هزار نفر در چارچوب ۱۵۰ خوشه کسب و کار مشغول فعالیت شده و مابه راحتی می توانیم با عنایت به مزیت نسبی طرح های اجرایی برای بیشتر از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه مشاغل خانگی اشتغال ایجاد نماییم.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل اضافه کرد: ما با استفاده از الگوهای نوین در مشاغل خانگی خرد و کوچک به راحتی می توانیم فرصت اشتغال را برای جامعه هدف در نظر بگیریم که با عنایت به شناسایی ۴ هزار و ۶۰۰ زن خانوار ما در اجرای این طرح می توانیم بسترهای اشتغال کارآمد و مناسب را به وجود آوریم.
اوچی اردبیلی به رایزنی های انجام شده با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت امور زنان و خانواده در تعیین رشته های اولویت دار اشاره نمود و اظهار داشت: مقرر است در این عرصه از توان شرکت ها و فروشگاه های اینترنتی و همینطور کسب و کارهای نوین همراه با توسعه شرکت های دانش بنیان حمایت شده و برای زنان سرپرست خانوار فرصت کسب و کار و درآمدزایی به وجود آید.
وی افزود: ما در جهاد دانشگاهی با عنایت به مزیت استان فعالیت های اولیه را با همکاری دستگاه های اجرایی در ثبت نام متقاضیان انجام دادیم و تلاش می نماییم تا در چارچوب طرح های تولیدی و پشتیبان محصولات متنوعی تولید و روانه بازار مصرف شود.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل در انتها از آمادگی کامل جهاد دانشگاهی اردبیل برای تدوین طرح های متنوع تولیدی و اشتغالزا در تحقق شعار سال اطلاع داد و اظهار نمود: جهاد دانشگاهی با تاکید بر توان نیروی انسانی متخصص تلاش دارد تا در سال رونق تولید به تحقق این برنامه ها و هدفگذاری ها کمک نماید.