نخستین بوت کمپ تخصصی هوش مصنوعی پایان یافت

ربات کشاورز نخستین بوت کمپ تخصصی هوش مصنوعی پایان یافت
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، اولین بوت کمپ تخصصی هوش مصنوعی توسط یکی از شتاب دهنده های فعال، سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی (ستفا)، سازمان فناوری اطلاعات ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هدف توسعه مدل کسب و کارهای حوزه هوش مصنوعی و تربیت تیم های کارآفرین برای فعالیت در حوزه هوش مصنوعی از تاریخ ۱۳ تیرماه شروع شده و نهایتا روز پنجشنبه هفتم شهریور ماه با معرفی تیم های برتر پایان یافت.
بوت کمپ ها دوره های فشرده͏ ای هستند که فناوران را برای ورود به بازارکار آماده می͏ کنند. در این رویداد دوره͏ هایی جدی و سرشار از چالش͏ های متفاوت ارائه می͏ شود تا در نهایت فناوران مهارت های خویش را بالا برده و طرح͏ های نوآورانه و فناورانه را برای سرمایه گذاران و سازمان هایی که چالش های خویش را پیش تر اعلام نموده بودند، با استفاده از هوش مصنوعی عرضه کرده و کسب و کار خویش را راه اندازی کنند.
در این رویداد از بین تیم های متقاضی شش تیم از جانب کمیته داوران انتخاب و وارد فرایند بوت کمپ شدند تا طی مدت دو ماه چالش های عرضه شده از جانب سازمان های متقاضی همچون جهاد دانشگاهی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان فناوری اطلاعات را رفع کنند.
ارائه پایانی این دوره پنج شنبه ۷ شهریور ۹۸ از ساعت ۱۴ الی ۱۹ در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار و تیم های برتر مورد حمایت حامیان رویداد قرار گرفتند.
مهندس بختیاری در مراسم اختتامیه نخستین بوت کمپ تخصصی هوش مصنوعی متذکر شد: توسعه هوش مصنوعی نیازمند ترویج و توسعه زیرساخت است.
معاون تجاری سازی و امور پارکها و مراکز رشد ستفا جهاد دانشگاهی با اشاره به اهمیت و توسعه هوش مصنوعی در آینده تکنولوژی اظهار داشت: هوش مصنوعی سیستم هایی هستند که می توانند واکنش هایی مشابه رفتارهای هوشمند انسانی را در شرایط خاص و پیچیده برای حل مسایل ارائه دهند.
مهندس حسین بختیاری درعین حال اظهار نمود: این رویداد با هدف ترویج مفاهیم هوش مصنوعی، توسعه مدل کسب و کارهای حوزه هوش مصنوعی و تربیت تیم های کارآفرین برای فعالیت در حوزه هوش مصنوعی از تاریخ ۱۳ تیرماه با مشارکت نزدیک به ۱۰۰ نفر از علاقمندان و فناوران متخصص و دارای مهارت و دانش شروع شده است که نهایتا در روز پنجشنبه هفتم شهریور ماه بعد از داوری با معرفی تیم های برتر پایان یافت.
وی با تاکید بر اینکه هوش مصنوعی می توانند تحولات گسترده ای را در فناوری اطلاعات و سایر حوزه های مهندسی و حتی زندگی انسانها رقم بزند، اضافه کرد: ایجاد مشاغل جدید و کاهش هزینه ها و افزایش رفاه از دیگر مزایای این گونه فناوری ها است.
معاون تجاری سازی و امور پارک ها و مراکز رشد سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی اضافه کرد: هم اکنون اطلاعات مردم و حتی مسئولین نسبت به هوش مصنوعی و کاربردهای آن بسیار محدود است که برگزاری اینگونه رویدادها می تواند سبب ترویج آن در سطح جامعه بویژه نخبگان و فناوران شود.
بختیاری اظهار داشت: در این رویداد از بین تیم های متقاضی که نزدیک به ۱۰ تیم بودند شش تیم از جانب کمیته داوران انتخاب و وارد فرایند بوت کمپ شدند تا طی مدت دو ماه چالش های عرضه شده از جانب سازمان های متقاضی همچون جهاد دانشگاهی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان فناوری اطلاعات را با کمک منتورها و مشاوران خبره رفع با استفاده از هوش مصنوعی رفع کنند.
در انتهای این رویداد یکی از تیم ها که چالش حوزه آموزش و اشتغال جهاد دانشگاهی را برگزیده بود مورد حمایت این نهاد قرار گرفت و یک استارتاپ هم توسط شتابدهنده حامی این مراسم، حمایت مالی و معنوی خواهد شد.
بنا بر اعلام روابط عمومی ستفا، بختیاری در انتها از مجریان و حامیان این رویداد همچون شتاب دهنده همتک، سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی (ستفا)، سازمان فناوری اطلاعات ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در برگزاری این رویداد قدردانی کرد.