کاربرد در جام جهانی ۲۰۲۲ صادرات نانومحصولات ایرانی به قطر

ربات کشاورز: یک شرکت ایرانی موفق شد پودر اکسید گرافن نانو برای کاربرد در رنگ های آنتی باکتریال را به قطر صادر کند. از این نانوپوشش در اماکن عمومی قطر در طول بازی های جام جهانی استفاده می شود.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یک شرکت ایرانی بعد از موفقیت در صادرات اکسیدگرافن به قطر، به دنبال فروش رنگ های آنتی باکتریال به شرکت های قطری است تا از این رنگ ها در اماکن عمومی این کشور در طول بازی های جام جهانی استفاده گردد.
این شرکت اخیراً ۲۰۰ کیلوگرم نانومواد اکسیدگرافن به ارزش سه میلیون دلار به کشور قطر صادر کرده است. رایزنی هایی جهت استفاده از رنگ های آنتی باکتریال این شرکت در اماکن عمومی، هتل ها و بیمارستان های قطر نیز شروع شده است.
یوسف امراللهی مدیرعامل این شرکت اظهار داشت: صادرات پودر اکسید گرافن به قطر فرصت مناسبی بود تا شرکت های قطری با محصولات ما آشنا گردند. پس از موفقیت در عقد قرارداد برای فروش نانومواد، رایزنی برای فروش رنگ نانویی آنتی باکتریال با این کشور شروع شده و طی هفته های آتی جلسات تکمیلی برای فروش رنگ نانویی آنتی باکتریال به قطر خواهیم داشت.
وی افزود: از آنجایی که در طول جام جهانی افرادی از کشورهای مختلف جهان به این کشور خواهند آمد، سلامت عمومی یکی از دغدغه های قطر خواهد بود بدین سبب این کشور به دنبال تکنولوژی های جدید برای تضمین سلامت گردشگران در طول جام جهانی است؛ ما از این فرصت کم نظیر استفاده کردیم و گفتگو با وزارت بهداشت و یکی از پارک های علم فناوری این کشور برای فروش رنگ ها آنتی باکتریال شروع شده است.
مدیرعامل این شرکت اضافه کرد: قیمت بسیار پایین و عملکرد بسیار بالا را مزیت مهم این رنگ ها می داند که سبب شد تا برای شرکت های قطری این فناوری جذاب باشد.
امراللهی درباره فناوری رنگ های آنتی باکتریال این شرکت اظهار داشت: این رنگ ها با رنگ های آنتی باکتریال نانویی رایج متفاوت است، ما در این رنگ ها از نانو ورق های عامل دار استفاده می نماییم که مساحت سطحی بالایی دارند. از دیگر مزیت های این نانوورق ها، مقاومت بالای آنها در مقابل اکسید شدن است بدین سبب دوام طولانی تر داشته و عملکرد آنتی باکتریالی آنها در طول زمان حفظ می شود. نتایج بررسی های آزمایشگاهی نشان داده است که این رنگ های نانویی هم خواص آنتی باکتریال دارند و هم می توانند برای ضدعفونی استفاده شوند.
وی از دو بیمارستان در شیراز نام برد که از این رنگ های آنتی باکتریال به صورت پایلوت بهره برده اند و اظهار داشت: این رنگ های آنتی باکتریال برای محیط های بیمارستانی ایده آل هستند. ما از وزارت بهداشت و بیمارستان های داخل کشور درخواست داریم تا این رنگ های آنتی باکتریال را به صورت بلاعوض و به شکل پایلوت استفاده کنند و در صورت رسیدن به نتایج مطلوب و تایید عملکرد آن، مبادرت به خرید کنند. ما آماده همکاری با کلیه بیمارستان های کشور هستیم.

منبع: