جشنواره کشوری ایتات برگزار می شود، آخرین مهلت ثبت نام

ربات کشاورز: جشنواره کشوری ˮایتاتˮ (ایده ها و تجربیات آموزشی و تربیتی) انجام می شود.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، جشنواره کشوری ایتات (ایده ها و تجربیات آموزشی و تربیتی) با هدف تقویت خلاقیت و ارتقای توانمندی معلمان، مربیان و اساتید و همین طور گردآوری ایده های تربیتی نوآورانه در آبان ماه ۱۳۹۸ برگزار می گردد.
این جشنواره به صورت مردمی اما با مشارکت سازمان های مختلفی همچون سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش، مجتمع فرهنگی و آموزشی امام صادق (ع)، مجله نوآفرین، مؤسسه برهان و پردیس تربیتی توانا برگزار می گردد.
سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی نیز با بهره مندی از شبکه باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی که بزرگترین شبکه دانشجویی حوزه محیط زیست و منابع طبیعی کشور با بیشتر از ۴۲۰ گروه فعال در این حوزه است، بعنوان یکی از سرمایه گذاران و حامیان این جشنواره، با محوریت مسائل و راهکارهای آموزشی و تربیتی آشنایی با محیط زیست و حفاظت از آن از متولیان این جشنواره شناخته می شود.
در این جشنواره که در دو مرحله مقدماتی و کشوری برگزار می شود، ایده ها و تجربیات آموزشی و تربیتی از سراسر کشور گردآوری می شوند و ۵۰ ایده در این جشنواره توسط صاحبنظران و فعالان حوزه تعلیم و تربیت داوری و انتخاب می شوند و برای دوره نهایی ارسال خواهد شد. از بین ۵۰ ایده، ۱۵ ایده برتر بر روی سکوی جشنواره به معرض نمایش گذاشته می شوند و جوایزی نقدی برای پشتیبانی از اجرایی شدن ایده یا ترویج آن تجربه، تعلق خواهد گرفت. همین طور ۱۵ ایده برتر که امکان اجرایی شدن آنها وجود داشته باشد، برای جذب سرمایه گذار در اختتامیه جشنواره به نمایش درمی آیند و سایر طرح ها و ایده ها که در قالب ۵۰ ایده برتر به دوره نهایی ارسال شده بودند نیز برای جذب سرمایه گذار در نمایشگاه ایتات در معرض دید همگان قرار می گیرند. مردمی بودن، تمرکز بر ایده های خلاقانه، مسئله محور بودن و نوآوری در مسائل تربیتی ازجمله خاصیت های مورد تاکید برگزارکنندگان جشنواره است.
طبق اعلام روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، این سازمان نسبت به تقدیر از دو ایده برتر و پشتیبانی از اجرایی شدن یک ایده با محوریت مسائل و راهکارهای آموزشی و تربیتی آشنایی با محیط زیست و حفاظت از آن اقدام خواهدنمود.
تربیت دینی، تعمیق ارتباط نوجوان با امام عصر (عج)، اصلاح فرایندهای آموزشی در فضای واقعی و مجازی (با تاکید بر نقش مدرسه، معلم، دانش آموز و مواد و رسانه های آموزشی شامل کتاب و…)، اقتضائات جنسیتی تربیت دختران (با تاکید بر پروسه تربیت و آموزش در نظام رسمی آموزش و پرورش)، طراحی رشته آموزشی تلفیقی از علوم انسانی و هنر، برگزاری مراسمات تربیتی خصوصاً جشن تشرف، ترویج کتابخوانی در مدارس، روش های افزایش انگیزه تحصیلی (با تاکید بر دانش آموزان دوره دوم دبیرستان) و آشنایی با محیط زیست و حفاظت از آن (راهکارهای آموزشی و تربیتی آشنایی با محیط زیست، مسائل و راهکارها) همچون محورهای کلی جشنواره ایتات محسوب می شوند.
برمبنای اعلام دبیرخانه جشنواره، ۳۱ شهریور ماه جاری آخرین مهلت ثبت نام در جشنواره ایتات است.

منبع: