گامی رو به جلو برای ایجاد دید در شب در انسان

به گزارش ربات کشاورز محققان در صددبرآمدند تا از رنگ های آلی که ایمنی بیشتری برای انسان دارد در دوربین های دید در شب بهره ببرند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، قبل از این دید در شب با استفاده از فناوری نانو در موش ها بوجود آمده بود. حالا محققان این فناوری را یک گام دیگر به جلو برده و از رنگ های آلی که ایمنی بیشتری برای انسان دارد در این فناوری استفاده کردند.
سال گذشته خبری منتشر گردید که در آن محققان، فناوری برای ایجاد دید در شب در موش های آزمایشگاهی عرضه کرده بودند. هر چند این موش هایی که از این نانوذرات در بدن آنها استفاده شده بود پس از ده هفته بدون هیچ اثر جانبی قادر به دید در شب بودند اما محققان این پروژه نگرانی هایی جهت استفاده از این تکنولوژی در انسان داشتند چون که ممکن بود روی دید انسان و سلامتی کاربر تاثیر منفی داشته باشد. برای حل این مشکل، محققان راهکاری عرضه کردند.
هان از محققان این پروژه اظهار داشت: کار قبلی ما اشکالاتی داشت که باید رفع می شد، زیست سازگاری کاملا در آن لحاظ نشده بود و به جهت اینکه برای انسان هم این فناوری استفاده شود، باید این مشکلات رفع می شد.
محققان برای رفع این مشکل از رنگ های آلی استفاده کردند که می تواند برای انسان ایمن باشد. این رنگ های آلی نه تنها می توانند نور روشنی را ایجاد کنند، بلکه رنگ های سبز و آبی را هم به وجود می آورند.
همچنین این فناوری به آسانی می تواند از مراحل قانونی عبور کند و الزامات ایمنی را برای دریافت تاییدیه استفاده در انسان داشته باشد در حالیکه رنگ های معدنی با مشکلاتی مواجه بودند.