رییس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه: استارت آپ ها وام نمی خواهند

به گزارش ربات کشاورز رئیس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری در حوزه استارت آپ های استان اظهار داشت: استارت آپ ها تسهیلات نمی خواهند و باید سرمایه گذارانی پای کار بیایند که در سود و زیان این شرکت ها سهیم باشند.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دکتر معصومه خان احمدی در نشست تخصصی بررسی چالش ها و فرصت های نوین کسب و کار در زیست بوم کارآفرینی استان که با حضور مدیران شرکت های استارآپی در محل هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به تشکیل اکوسیستم فناوری در استان اظهار داشت: با وجود مراکز رشد، مراکز نوآوری، صندوق شکوفایی خلاقیت و شتاب دهنده و نیز وجود دانشگاه های خوب و اساتید برجسته حدودا می توان گفت اکوسیستم فناوری در استان شکل گرفته و به شخصه به آینده این اکوسیستم امیدوارم.

وی ادامه داد: طبیعی است در ابتدا حرکت این اکوسیستم چندان روان نباشد، چونکه حوزه استارت آپ ها در دنیا با شتاب در حال حرکت است و در صورتیکه ما مفاهیم این حوزه را تشریح می نماییم دنیا به نسل پنج و ششم استارت آپ ها رسیده است.

خان احمدی با اشاره به اینکه نگاه آماری به حوزه استارت آپ ها چالش برانگیز است، اظهار داشت: ما در حالی به دنبال توسعه استارت آپ ها هستیم که منابع مالی برای پشتیبانی از آنها در استان تعریف نشده است.

وی اشاره کرد: استارت آپ های ما نیاز به “وام” ندارند، آنها سرمایه گذاری می خواهند که در سود و زیان آنها شریک باشد.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه از تدوین پروتکل حمایتی در استان در امتداد پشتیبانی از استارت آپ ها آگاهی داد و اضافه کرد: این پروتکل با همکاری دستگاه های اجرایی، سازمان ها و بخش خصوصی برای پیشبرد کار استارت آپ ها تدوین شده که حتی از طرف مسئولین کشوری مربوطه پیشنهاد شد این پروتکل در سایر استان های کشور نیز اجرایی شود.

ایشان سپس از مسئولین شتاب دهنده “تیک” خواست تا یک استارت آپ در حوزه رفع چالش های استارت آپ ها راه اندازی کنند، بطوری که چالش های موجود در سر راه ارتباط استارت آپ ها با حوزه صنعت و دانشگاه ها را احصا کرده و برای رفع مشکل آنها چاره اندیشی کند.

خان احمدی همین طور از سرمایه گذاران و صاحبان صنایع استان نیز خواست در حوزه های استارت آپی سرمایه گذاری کنند.

منبع: