همکاری جهاد دانشگاهی با ایمیدرو برای تولید قسمتی از نیازهای دانش فنی کشور

به گزارش ربات کشاورز رئیس سازمان ایمیدرو از ایجاد فضای استارت آپی برای شرکت های دانش بنیان در این سازمان آگاهی داد و اظهار داشت: علاوه بر آن با همکاری که با جهاد دانشگاهی داریم و مقرر است این نهاد قسمتی از دانش فنی را تولید نماید.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دکتر خدایار غریب پور در مراسم اختتامیه گردهمایی فناورانه شرکت ها و استارت آپ های صنعت فولاد با اشاره به وضعیت صنعتی کشور اضافه کرد: ما در حالی ۱۰۰ کارخانه سیما تاسیس کردیم که مبادرت به خرید ۱۰۰ دانش فنی شده است. ضمن آنکه ما در دستیابی به دانش فنی خیلی از حوزه های صنعتی با مشکل مواجه هستیم و این سوال مطرح است که ما تا چه زمانی باید هزینه برای خرید دانش فنی پرداخت نماییم.
غریب پور از طریق اندازی مجموعه استارت آپی در سازمان ایمیدرو آگاهی داد و اظهار نمود: با همکاری دانشگاه های صنعتی شریف، تهران و امیرکبیر بزودی فضایی را برای فعالیت استارت آپی به شرکت های دانش بنیان در این سازمان ایجاد خواهیم کرد.
او همینطور از امضای تفاهم نامه ای با جهاد دانشگاهی آگاهی داد و تصریح کرد بر طبق این تفاهم نامه تولید قسمتی از دانش فنی ها به جهاد دانشگاهی واگذار می شود.
بگفته وی بر طبق این همکاری تولید دانش فنی کنستانتره و گندله سازی از طرف جهاد دانشگاهی پیگیری می شود.
رئیس سازمان ایمیدرو با اشاره به تشکیل ۲۵۰ شرکت دانش بنیان در حوزه معادن اضافه کرد: در دنیا شرکت های خصوصی تولید دانش فنی ها را پیگیری می کند و ما نیز به این سمت حرکت نماییم و بر این اساس در حوزه های اکتشاف مبادرت به تشکیل و راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری کرده ایم. ضمن آنکه یک صندوق جسورانه اکتشاف نیز به راه افتاده است.
غریب پور برگزاری نشستی با عنوان ایده های ارزش آفرین در بخش معدن را از دیگر برنامه های این سازمان نام برد و تصریح کرد. این نشست در آبانماه برگزار می شود.
رئیس سازمان ایمیدرو با تاکید بر اینکه تمرکز این سازمان بر اکتشاف، استخراج، فرآوری، پسماند و مسائل زیست محیطی است اشاره کرد: هم اکنون شرکت های دانش بنیانی که در حوزه صنعت فعال شده اند ۹۰ درصد آنها تمرکزشان در حوزه فولاد است. در حالی که در بخش های اکتشاف و استخراج ظرفیت های عظیمی وجود دارد.
وی با اشاره به نیازمندی های کشور در حوزه های اینترنت اشیاء، فراوری مواد و پسماندها از شرکت های دانش بنیان برای همکاری در این عرصه ها دعوت به عمل آورد.

منبع: