در دانشگاه صنعتی امیرکبیر انجام می شود برگزاری دومین همایش از مهندسی به علوم انسانی

ربات کشاورز: دومین همایش ˮاز مهندسی به علوم انسانیˮ از طرف موسسه حامی علوم انسانی و جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر در این دانشگاه انجام می شود.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر با بیان این خبر، اظهار نمود: همایش “از مهندسی به علوم انسانی” با هدف معرفی رشته های علوم انسانی به دانشجویان رشته­ های فنی و مهندسی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر انجام خواهد شد. در این همایش رشته­ های روانشناسی، حقوق، سیاست­گذاری، اقتصاد و مالی، علوم سیاسی و جامعه شناسی توسط دانش آموختگان دانشگاه­ های برتر جهان، معرفی خواهند شد.
سیدعلی محمدپور افزود: هریک از این افراد، به معرفی مختصر رشته، چگونگی اثرگذاری این رشته در آینده کشور و شرایط ادامه تحصیل و آینده شغلی این رشته ­ها در ایران و خارج از کشور خواهند پرداخت. همین طور در این همایش علاوه بر معرفی رشته ­ها، زمانی برای پرسش دانشجویان در نظر گرفته شده است تا به سوالات و دغدغه­ های آنان پاسخ داده شود.
او در آخر با اشاره به مهجور بودن علوم انسانی در کشور، تصریح کرد: اغلب دانشجویان با علوم انسانی آشنا نیستند و متأسفانه در کشور و نظام آموزشی ما نیز اهمیت این شاخه از علم به درستی تبیین نشده است. این همایش می تواند گذری موجز به معرفی رشته های علوم انسانی و نقش مهم آن در زندگی اجتماعی داشته باشد و سهم کوچکی در آگاهی بخشی اجتماعی در این عرصه ایفا کند.
این همایش از طرف موسسه حامی علوم انسانی و جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر در روز دوشنبه مورخ ۱۵ مهر ۹۸ از ساعت ۱۴: ۳۰ در تالار بهمن دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.
نخستین همایش “از مهندسی به علوم انسانی” آذر ماه سال ۹۷ در دانشگاه صنعتی شریف با محوریت معرفی رشته ­های فلسفه، حقوق بین الملل، علوم سیاسی و جامعه شناسی انجام شد.
از برگزاری

منبع: