رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر خبر داد: استانداردسازی کالاهای وارد شده از گمرکات

ربات کشاورز: رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر اظهار نمود: با عنایت به مشکل استانداردسازی برای کالاهای وارد شده از گمرکات استان، ایجاد و راه اندازی دفتر استانداردسازی لزوم داشت که با همکاری مجموعه جهاددانشگاهی صنعتی شریف و انعقاد تفاهم نامه با اداره کل استاندارد بوشهر این کار را انجام دادیم.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، علی احمدی زاده در حاشیه افتتاح دفتر استانداردسازی جهاددانشگاهی شریف و بوشهر اظهار داشت: از زمان آغاز به کار جهاددانشگاهی در استان به دنبال شناسایی خلاها و کمبودهای موجود و برطرف نمودن آنها بوده ایم، برای نمونه در حوزه آموزش پزشکی ضعف زیادی داشتیم و کوشیدیم این مشکل را برطرف نماییم.
وی ادامه داد: در حوزه آموزش پزشکی متولی وجود نداشت و جهاددانشگاهی با ستاندن مجوزهای لازم، به صورت رسمی در حال برگزاری دوره های مهارتی علوم پزشکی در استان است و الان در کنار دوره های آموزشی اشتغال محور تعریف شده در بحث های تخصصی پزشکی و دندانپزشکی، و همین طور در زمینه کمک پرستاری، فوریت های پزشکی و اورژانس و امدادگر، نسخه نویسی، دستیار دندانپزشک، تربیت نیروی پذیرش و آزمایشگاه، و… برای نیروهای سراسر استان تبیین دوره شده و ارائه آموزش انجام می شود.
رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر اشاره کرد: در ضمن حدود دو سال و نیم فعالیت آموزش بیشتر از ۵۰۰۰ نفر و ایجاد حدود ۲۰۰۰ نفر شغل مستقیم با قابلیت آدرس دهی از افتخارات جهاددانشگاهی بوشهر است که این فارغ از آمار پارس جنوبی و حوزه نفت و گاز است.
احمدی زاده با اشاره به اینکه به دنبال فعالیت های جدید در حوزه کسب و کارهای اینترنتی هستیم، افزود: در قرارداد جدید با وزارت کار نیز با ستاندن مجوز برای ایجاد ۲ هزار شغل در عرصه مشاغل خانگی برنامه ریزی صورت گرفته است.
این مسئول با اشاره به لزوم افتتاح دفتر استانداردسازی در بوشهر اشاره کرد: مشکل دیگری که در استان بوشهر داشتیم اینکه کالاهای وارد شده از گمرکات استان، جایی برای استانداردسازی نداشت که با همکاری مجموعه جهاددانشگاهی صنعتی شریف و انعقاد تفاهم نامه با اداره کل استاندارد بوشهر، نمونه های وارد شده از گمرک بوسیله سازمان استاندارد به دفتر استانداردسازی معرفی و با ارسال به آزمایشگاه شریف نتیجه اعلام گردد.

منبع: