تولید سفینه ماه نشین ناسا توسط بلو اوریجین

به گزارش ربات کشاورز شرکت بلو اوریجین که جف بزوس مدیرعامل آن است، وظیفه تولید فضاپیمای ویژه ناسا که مقرر است بر سطح کره ماه فرود آید را بر عهده گرفته است.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، شرکت بلواوریجین گروهی را مامور طراحی و ساخت فضاپیمای ناسا کرده که مقرر است در چارچوب برنامه آرتمیس ناسا در آینده نزدیک بر سطح ماه فرود آمده و مأموریت های اکتشافی مختلفی را انجام دهد.
به گفته جف بزوس که مدیرعامل شرکت آمازون هم هست، لاکهید مارتین، نورتروپ گرومن و دراپر هم برای اجرای این مأموریت با بلواوریجین همکاری می کنند. انتظار می رود با تکمیل این طرح سفر مجدد فضانوردان امریکایی به ماه تا سال ۲۰۲۴ ممکن شود. در این سفر برای نخستین بار یک فضانورد زن امریکایی هم به ماه فرستاده می شود.
بلواوریجین مقرر است در زمینه تولید سیستم های ویژه فرود بر روی ماه که توسط فضانوردان مورد استفاده قرار می گیرد هم با ناسا همکاری کند. دو طرف قبلا همکاری هایی در زمینه تولید برخی سیستم های فضایی ناوبری و فرود هم داشته اند.
در جریان این همکاری بلواوریجین مدیریت طرح های مهندسی و تامین امنیت را بر عهده دارد و لاکهید مارتین هم تولید سیستم های حمل و نقل قابل استفاده مجدد را مدیریت کرده و وظیفه هدایت عملیات پرواز خدمه و آموزش انها را بر عهده دارد. North Grumman انتقال وسایل نقلیه را به سمت ماه و مریخ مدیریت می کند و دراپر هم کنترل سیستم های هدایت فرود و پرواز را بر عهده خواهد داشت.