ستاری مطرح کرد: ورود شرکتهای دانش بنیان به تولید داروهای پروبیوتیک

به گزارش ربات کشاورز معاون علمی رئیس جمهور اظهار داشت: دو شرکت دانش بنیان در پارک فناوری پردیس به تولید داروهای پروبیوتیک ورود پیدا کرده اند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از مهر، سورنا ستاری امروز در مراسم رونمایی از ۴ محصول پروبیوتیک که در محل پارک فناوری پردیس با حضور معاون وزیر بهداشت و فرماندار پردیس برگزار شد، اظهار داشت: اتفاقات جدیدی در صنعت دارویی رخ داده که حاصل زحمات سازمان غذا و دارو است.
وی با اشاره به اینکه وجود چنین سازمانی به تولید داروها کمک زیادی می کند، اضافه کرد: مشکل بزرگ ما این است که سازمانی همچون سازمان غذا و دارو در حوزه های دیگر مانند هواپیمایی و دامپزشکی و… وجود ندارد. وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۹۷ درصد داروها بومی سازی شده اند، اضافه کرد: اما وقتی به بطن کار می رویم می بینیم که بعضی از این داروها مثلا در حوزه دام و طیور بومی سازی نشده اند برای اینکه ساختار مناسبی برای دریافت تاییدیه های فنی وجود ندارد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ما امیدواریم همواره اتفاقاتی در صنعت داروسازی رخ دهد برای اینکه پژوهشگران پتانسیل توزیع این داروها را دارند.
وی با اشاره به اینکه مفتخر هستیم که دو شرکت دانش بنیان در پارک فناوری پردیس به تولید داروهای پروبیوتیک ورود پیدا کرده اند. پروبیوتیک ها یک فیلد جدید هستند که حرفهای زیادی در آینده دارند. باید همواره در صدد باشیم که بازار این محصولات را بدست بیاوریم.
ستاری با اشاره به اینکه واردات در حوزه پروبیوتیک ها بالا است، اظهار داشت: از صنعت پروبیوتیک می توان در بحث لبنیات و صنایع غذایی بهره برد.
به گفته معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در بحث لبنیات و صنایع غذایی وابستگی وحشتناکی به کشورهای دیگر داریم، بدین جهت لازم است که به این حوزه ورود پیدا نماییم.
وی اظهار داشت: اگر به صنایع غذایی با پروبیوتیک ها وارد شویم می توانیم مانع از واردات در این زمینه شویم.

منبع: