با انعقاد یک تفاهم نامه؛ محصولات دانش بنیان حفظ نباتات تجاری سازی می شود

ربات کشاورز: تفاهم نامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان حفظ نباتات امضاء شد تا توسعه بازار محصولات دانش بنیان حوزه حفظ نباتات شتاب گیرد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تفاهم نامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان حفظ نباتات امضاء شد. این تفاهم نامه به امضای پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و علیرضا درگاهی رئیس سازمان حفظ نباتات رسید تا توسعه بازار و تجاری سازی محصولات دانش بنیان و فناورانه در بخش حفظ نباتات سرعت گیرد.
با امضای این تفاهم نامه مشارکت و هماهنگی در زمینه تعریف، تصویب، مدیریت و راهبری طرح های فناورانه و اولویت دار با هدف تولید کالای دانش بنیان و فناورانه در حوزه مدیریت عوامل خسارت زای محصولات کشاورزی و فرآورده های گیاهی دنبال می شود.
همچنین توسعه بازار و تجاری سازی محصولات فناورانه و دانش بنیان با کیفیت داخلی بوسیله تخصیص سهم بازار اقتصاد کشاورزی به کالاهای دانش بنیان و فناورانه این حوزه از دیگر موضوعات این همکاری بین معاونت علمی و سازمان حفظ نباتات است.
علاوه بر این باید به پشتیبانی از بازارسازی برای محصولات و خدمات حوزه نباتات و مدیریت عوامل خسارت زای محصولات کشاورزی و فرآورده های گیاهی در داخل و خارج و پشتیبانی از ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان در این عرصه نیز اشاره نمود.

منبع: