در اجلاس پکن صورت می گیرد گزارشی از پیشرفت بانوان ایران به جامعه جهانی

ربات کشاورز: جمهوری اسلامی ایران در اجلاس «پکن ۲۵» که از امروز به مدت سه روز در بانکوک برگزار می شود، در پنلی تخصصی، وضعیت توانمندسازی اقتصادی بانوان ایرانی با رویکرد اشتغال را تشریح می کند؛ جهاددانشگاهی بعنوان مجری طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در این اجلاس شرکت کرده است.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، اجلاس پکن ۲۵ به مناسب بیست و پنجمین سالگرد اعلامیه پکن در بانکوک مقر آسیا اقیانوسیه (اسکاپ) انجام می شود. این کنفرانس از امروز آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.
در روز نخست این نشست نمایندگان مسئول حوزه زنان کشورها به ارائه وضعیت پیشرفت زنان می پردازند. جمهوری اسلامی ایران نیز در این جلسه دارای پنل است و بطور تخصصی در حوزه ی توانمندسازی اقتصادی زنان با رویکرد اشتغال بانوان سرپرست خانوار گزارشی از پیشرفت بانوان ایران را به جامعه جهانی ارائه می دهد.
در این اجلاس هیاتی به ریاست معصومه ابتکار، معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور با حضور دکتر عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهناز امامدادی، رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و مشاغل خانگی، دکتر محمدصادق بیجندی، معاون رئیس جهاددانشگاهی و سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان و تعدادی از مدیران و کارشناسان جهاددانشگاهی و برخی از پیشرانان و کارآفرینان فعال در حوزه زنان در کل کشور به ارائه اقدامات کشورمان در حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار می پردازند و در نمایشگاه جانبی اجلاس نیز شرکت خواهند کرد.
جهاددانشگاهی بعنوان مجری طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در بیست و پنجمین کنفرانس پکن ۲۵ در محل سازمان ملل در جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) در کشور تایلند (بانکوک) شرکت کرده است و در نمایشگاه جانبی آن شرکت خواهد داشت.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به دنبال شبکه سازی و ایجاد شبکه های عملیاتی و نقش توسعه و واسطه بین متقاضی و برندهای ملی، محلی و پیشران است که ذیل تفاهم نامه ای سه جانبه بین جهاددانشگاهی، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف مهارت افزایی زنان سرپرست خانوار و نتیجه محور بودن اشتغال این زنان توسط جهاددانشگاهی در ۲۵ استان برگزار می گردد.
بزرگ نمایی مشکلات زنان ایرانی توسط رسانه های جریان ساز جهانی
دکتر معصومه ابتکار که جهت شرکت در بیست و پنجمین اجلاس اعلامیه سند پکن به بانکوک رفته، هدف خود از این سفر را ارائه گزارش و ارزیابی ها از پیشرفت های زنان ایرانی، تلاش دولت برای ارتقای جایگاه آنان و همین طور بررسی مشکلات این قشر اعلام نمود و اضافه کرد: این نشست منطقه ای فرصتی برای تمام کشورهای آسیا و اقیانوسیه است تا در کنار یکدیگر تجربیات خود در حوزه های تخصصی زنان، دستاوردهای حاصله و همین طور نگرانی های موجود در این رابطه را با هم تبادل، ارزیابی و به اشتراک گذارند.
وی با اشاره به اینکه ما نیز به نمایندگی از کشور ایران دستاوردها و پیشرفت های زنان ایرانی را که قابل توجه است را معرفی خواهیم کرد، اظهار داشت: در خیلی از زمینه ها رشد خوبی داشته ایم که آنها را معرفی می نماییم تا بدین ترتیب تجربیات و پیشرفت هایمان را با سایر کشورها به اشتراک بگذاریم چونکه برای تخریب زن و رژیم ایرانی تلاش بسیاری می شود و خیلی از رسانه های جریان ساز جهانی نسبت به ایران و زنان ایرانی سوگیری و اهتمام در بزرگنمایی مشکلات زنانمان دارند درحالی که برای زنان در تمام دنیا مشکل وجود دارد.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همین طور به پیشرفت زنان ایرانی و دستاوردهای آنان در زمینه های علمی، پزشکی، کشاورزی، تکنولوژی های جدید، شرکت های دانش بنیان، صنایع دستی و… اشاره نمود و اضافه کرد: این در حالیست که اختصاص ۳۰ درصدی پست های مدیریتی به زنان، ایجاد گفت وگوی بین نسلی، سوژه ارتقای تاب آوری اجتماعی، تلاش بهزیستی برای توسعه اورژانس اجتماعی و ایجاد مراکز مداخله در بحران که به بیشتر از ۴۰۰ مرکز افزایش یافته، فعالیت در زمینه منع خشونت مقابل زنان و کودکان، اصلاح و بهبود قوانین که بعنوان مثال الان ۱۰ لایحه در دولت و معاونت زنان در حال بررسی است، همچون اقدامات دولت دوازدهم به حساب می آید که در اجلاس مذکور به آنها نیز می پردازیم.
طبق اعلام روابط عمومی جهاددانشگاهی، ابتکار بیان کرد: علاوه بر بررسی سوژه اشتغال زنان سرپرست خانوار، تصویری واقعی از زن ایرانی ارائه و به مشکلات هم خواهیم پرداخت.

منبع: