معاون توسعه صندوق نوآوری : تلاش می نماییم استارت آپ ها با مشکل مالی مواجه نشوند

به گزارش ربات کشاورز معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: تلاش ما این است که استارت آپ ها همانند شرکت های دانش بنیان با موانع مالی مواجه نشوند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از مهر، دکتر سیاوش ملکی فر امروز در گردهمایی فناورانه سازمان ها، صنایع، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، اظهار داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی در امتداد پشتیبانی از شرکت ها به راه افتاده است.
وی با اشاره به اینکه بدین جهت ابزارهای مشخصی برای پشتیبانی از شرکت ها تعیین شده است، اظهار داشت: همین طور ما در این صندوق درصدد برآمدیم که به صورت غیرمستقیم ابزارهایی را برای پشتیبانی از استارت آپ ها در نظر بگیریم.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به یکی از طرح های صندوق نوآوری و شکوفایی برای خریداران محصولات شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: ما یک طرحی برای لیزینگ محصولات دانش بنیان در نظر گرفته ایم و آن هم این است که خریدار می تواند تنها ۲۰ درصد از مبلغ قرارداد خود با شرکت دانش بنیان را پرداخت و مابقی را صندوق پرداخت کند تا به این واسطه محصولات شرکت های دانش بنیان وارد بازار شوند.
وی افزود: این طرح ارائه شده از طرف صندوق به خریداران، سه ساله با نرخ ۹ درصد و بازپردخت ۳۶ ماهه است.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی موظف است تنها به شرکت های دانش بنیان خدمات ارائه کند، اظهار داشت: اما طبق برنامه ریزی های صندوق، به صورت غیرمستقیم می توانیم استارت آپ ها را حمایت کرده و برنامه هایی در طول چرخه عمر استارت آپ ها در نظر گرفته ایم.
ملکی فر اضافه کرد: استارت آپ ها می توانند تسهیلات کم بهره را بوسیله صندوق های پژوهش و فناوری که این صندوق ها مورد حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی هستند، دریافت نمایند.
وی بیان کرد: هم اکنون ۲۰ شتاب دهنده دانش بنیان در امتداد شتاب دهی استارت آپ ها فعالیت می نمایند که ما در صندوق نوآوری و شکوفایی از این شتاب دهنده ها حمایت می نماییم تا بدین واسطه به صورت غیرمستقیم استارت آپ ها بتوانند ایده های خودرا به مرحله اجرایی برسانند.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه کرد: تلاش ما این است که استارت آپ ها نیز همانند شرکت های دانش بنیان با موانع مالی مواجه نشوند.

منبع: