علیزاده در نشست خبری تندیس فداکاری: تندیس فداکاری ادعا ندارد که همه افراد را شناسایی می کند

به گزارش ربات کشاورز معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به این که اساس تشکیل جهاد دانشگاهی در سال ۱۳۵۹ توجه به فعالیت های فرهنگی بوده است، اظهار داشت: رویداد تندیس فداکاری با عنایت به احساس نیاز در عرصه کشور است.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دکتر عیسی علیزاده در نشست خبری نهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران که بامداد امروز (یکشنبه، ۱۰ آذر) در ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار نمود: در تمام ملل به سوژه ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی پرداخته شده که حداقل آن در حوزه مالی و حداکثر آن در حوزه جان است که در طول دوران دفاع مقدس الگوهای زیادی داریم. در برنامه های ما در دانشگاه سوژه های اجتماعی، از فعالیت های مورد توجه دانشجویان است و سوژه اعطای تندیس ملی، موضوعی خودجوش توسط دانشجویان است و ما در امتداد تکریم و ارج نهادن به این مساله این برنامه را برگزار می نماییم.
وی ضمن اشاره به این که رسانه ها نقش خیلی مهمی دارند، افزود: تندیس فداکاری ادعای این را ندارد که همه افراد را شناسایی می کند، برای اینکه در سوژه فداکاری و از خودگذشتگی افراد دوست ندارند شناسایی شوند. مستندسازی در این رویدادها می تواند الگوی خوبی برای جوان ها باشد و لزوم توجه و اطلاع رسانی به دانشجویان حوزه گسترده ای است، برای اینکه بسیاری از دانشجویان دوست دارند در این عرصه اجتماعی هم فعالیت داشته باشند.
علیزاده اضافه کرد: ما معلمان فداکاری داریم که نادیده گرفته شده اند و بضاعت کشور ما می طلبد که افراد بیشتری در این آیین داشته باشیم بدین سبب یکی از اهداف ما ایجاد این آیین به صورت بین المللی است تا جنبه بشردوستانه آن تقویت شود و منجر به ترویج فرهنگ فداکاری و ایثار شود.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی ضمن تشکر از ریاست جهاد دانشگاهی و سایر نهادها گله ای را بیان کرد و اظهار داشت: برخی از نهادها در بعضی مراسم بودند و در بعضی مراسم نبودند؛ هرچقدر نهادها در این مساله فعال تر باشند در فرهنگ سازی فداکاری نیز موفق تر هستند.

منبع: