یک مقام مسئول در معاونت علمی: متخصصان ایرانی خارج از کشور تسهیلات مسکن دریافت می کنند

ربات کشاورز: معاون روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ارائه تسهیلات خرید یا ساخت مسکن به متخصصان ایرانی خارج از کشور آگاهی داد.

سید علی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این معاونت همواره برنامه هایی را برای همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور از ۴سال گذشته آغاز نموده است.
وی با اشاره به اینکه عموما این افراد از دانشگاههای برتر بوده اند، عنوان کرد: افرادی که از صد تا چهارصد دانشگاه برتر هستند، برمبنای رزومه انتخاب و از نظر داشتن فاکتورهای علمی و فناوری گلچین می شوند.
معاون روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: این متخصصان در چارچوب شرکتهای دانش بنیان و استارت آپ ها فعالیت می نمایند.
وی با اشاره به اینکه در همین راستا تسهیلاتی را برای آنها در نظر داریم، بیان کرد: یکی از این تسهیلات، ارائه وام برای خرید یا ساخت مسکن می باشد.
حسینی اضافه کرد: دانش آموختگان، متخصصان، کارآفرینان و اساتید ایرانی خارج از کشور که هم اکنون ساکن ایران نیستند یا اینکه از تاریخ بازگشت آنها به کشور بیشتر از دو سال نگذشته باشد می توانند این تسهیلات را دریافت نمایند.
وی اشاره کرد: دانش آموختگان دوره دکتری با کسب حداقل ۳۰۰ امتیاز و دانش آموختگان کارشناسی ارشد با کسب حداقل ۲۰۰ امتیاز مرکز تعاملات بین الملل می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
به گفته معاون روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، میزان وام و شرایط تخصیص این وام مطابق با ابلاغ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

منبع: