کامیون خودران ۲۸۰۰ مایل سفر کرد

به گزارش ربات کشاورز یک کامیون مجهز به سنسورهای مختلف، دوربین و رادارها محموله ای یخچالی را از ایالتی به ایالت دیگر در آمریکا برد. این کامیون در وضعیت خودران ۲۸۰۰ مایل را طی کرده است.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از دیلی میل، شرکت Plus.ai اعلام نمود یک کامیون خودران این شرکت مسافت ۲۸۰۰ مایل را در وضعیت اتومات( خودران) طی کرده است. این کامیون از ایالت کالیفرنیا تا پنسیلوانیا یک تریلر یخچالی با محموله ای فاسدشدنی را حمل کرد. این وسیله نقلیه مجهز به سیستم های پیشرفته رانندگی خودران است که اطلاعات سنسورهای مختلف را ادغام می کند و با کمک الگوریتم های یادگیری عمیق و فناوری های مکان یابی و ناوبری همزمان(SLAM) کار می کند.
این کامیون در وضعیت خودران در شرایط آب و هوایی و جاده ای مختلف به حرکت خود ادامه داد. هرچند برای حفظ ایمنی یک راننده همراه مهندس در خودرو حضور داشتند. هدف آنها تایید توانایی سیستم برای ادامه فعالیت در شرایط آب و هوایی و جاده ای مختلف بود. شان کریگان یکی از موسسان شرکت Plus.ai در اینباره می گوید: این سفر بین ایالتی نشان دهنده امنیت، کارآمدی و بلوغ فناوری های خودران کامیون های ما است. این کامیون Class-8 مجهز به سنسورهای مختلف و فناوری ادغام اطلاعات حسگرها است. همینطور کامیون با استفاده از حسگرها به صورت ۳۶۰ درجه محیط اطرافش را درک می کند. علاوه بر حسگرها از دوربین، LiDAR و رادارهای مختلف استفاده می شود.