مدیرکل استاندارد بوشهر: در جهاد دانشگاهی سرمایه علم با عمل عجین شده است

به گزارش ربات کشاورز ایسنا/بوشهر مدیرکل استاندارد بوشهر عنوان کرد: خوشبختانه در جهاد دانشگاهی سرمایه علم با عمل عجین شده است و می توان با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های دو مجموعه برای بالا بردن کیفیت و ارتقا سطح علمی افراد استفاده نمود.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، محمدرحیم بهره مند در نشست با رئیس و مسئولان جهاد دانشگاهی اظهار نمود: جهاد دانشگاهی بعنوان یک نهاد پژوهشی، آموزشی و فرهنگی همواره مشکل گشای کشور بوده است.
وی افزود: سالانه بیشتر از ۳۰ هزار مکاتبه با گمرک داشتیم و امروز با عنایت به کمتر شدن واردات، اما همچنان در زمینه های صادرات با سازمان ها و تولید کننده ها ارتباط تنگاتنگ داریم.
مدیرکل استاندارد بوشهر با اشاره به اهمیت برون سپاری و سپردن کارها به بهش خصوصی اشاره کرد: با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری بر سپردن کارها به دست مردم و اعتماد به آنها، بخش خصوصی را وارد کرده ایم و با داشتن دستگاه های پیشرفته و همکاری آزمایشگاه های همکار خیلی از ظرفیت ها را به استان اضافه کرده ایم.
بهره مند با اشاره به مشکل کشور در بحث خودرو و تحریم ها اشاره کرد: واقعیت این است که در طراحی یک ماشین خوب ناتوان هستیم، با این وجود جوانان توانمند و نخبه ای داریم که می توان در ارتقا سطح علمی و همین طور تولید و سایر حوزه های مربوط به فناوری از توان و ظرفیت آنها بهره برد.
این مسئول با بیان استقبال از همکاری با جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف اظهار داشت: همین طور در نظرسنجی ها نیز برای دانستن ایده ها و نظرات مردم می توان از پتانسیل مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی (ایسپا) بهره برد.

مدیرکل استاندارد بوشهر عنوان کرد: در بحث تدوین استانداردها اگر یک استاندارد در سطح بین المللی تدوین شود عصاره تجارب و دانش است. متاسفانه در حوزه استاندارد فنی دانش لازم را کسب نکرده ایم و نیاز به تحقیق و کار بیشتری داریم و خوشبختانه در جهاد دانشگاهی سرمایه علم با عمل عجین شده است.
وی افزود: لازم است که دو مجموعه از ظرفیت ها و توانمندی های همدیگر بهره برده و در چارچوب تفاهم نامه ها از انجمن های تخصصی برای بالا بردن کیفیت و ارتقا سطح علمی افراد استفاده نمائیم.