با هدف هدایت موثر دانشجویان و دانش آموختگان حوزه سلامت صورت گرفت افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی بهشتی

ربات کشاورز افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی بهشتی
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر سالار ارزیده مدیر مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی هدف از راه اندازی این مرکز را هدایت موثر دانشجویان و دانش آموختگان حوزه سلامت جهت یافتن نقش های موثر و باارزش در جامعه بیان کرد و اظهار داشت: تلاش ما بر این است که با شناسایی موقعیت های شغلی، بکارگیری دانش آموختگان و تدوین پرونده های شایستگی برای هر جایگاه به فراگیران و مشاوره گیرندگان کمک نماییم که فرصت های توسعه شایستگی و مهارتی خودرا شناخته و برای ارتقای آن اهتمام ورزند.
وی افزود: با ارائه خدمات مشاوره شغلی و آموزشی، جهت شناسایی الزامات ایفای نقش موثر و همین طور شناسایی مراجع و منابع معتبر جهت طی مسیر توسعه فردی به فراگیران کمک می نماییم.
دکتر ارزیده با اشاره به خدمات این مرکز، اشاره کرد: معرفی فرصت ها و چالش های روز حوزه سلامت، اطلاع رسانی در زمینه جایگاه و تحولات نقش های مختلف دانش آموختگان سلامت متناسب با تغییرات فناوری و جوامع، تلاش در جهت توانمندسازی و تکمیل شایستگی افراد، معرفی دوره ها و کارآموزی های مختلف ترویجی و توانمندسازی، پشتیبانی از خوداشتغالی و اقدامات کارآفرینانه و مشاوره های مسئله محور بعضی از خدمات این مرکز است.
معان آموزشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به نیاز دانشجویان و فارغ التحصیلان به مهارت آموزی، اظهار نمود: امروزه به دنبال افزایش سرعت تحولات اجتماعی و فناوری، پیچیده شدن نیاز جوامع و کندی تغییرات در برنامه های درسی مرسوم دانشگاهی، تحصیلات دانشگاهی تنها بخش بسیار کوچکی از نیاز افراد برای ایفای نقش موثر در جامعه را فراهم می آورد، بدین سبب جهت تکمیل این مهارت ها و شایستگی ها نیازمند استفاده از سایر منابع و مراجع مرتبط هستیم.
دکتر ارزیده در خاتمه با اشاره به اینکه مزایای این مرکز برای بخش های مختلف اکوسیستم سلامت قابل توجه است، اظهار داشت: این مرکز از یک سو به تربیت نیروهای توانمند و کارآمد برای بخش های مختلف سلامت کمک کرده و از طرف دیگر دسترسی دانش آموختگان به فرصت های شغلی با کیفیت تر و به روزتر همراه با قابلیت توسعه و جهانی شدن را تسهیل می کند؛ برآیند این تاثیرات نیز منجر به ارتقای کیفیت ارائه خدمات سلامت و کاهش خطاها و هزینه های ناشی از آن می شود.

ضرورت ارتقای مهارت دانشجویان در شرایط کنونی کشور امری اجتناب ناپذیر است
در ادامه دکتر داوود پیرانی مسئول فنی واحد HSE مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه رویکرد این مرکز اشتغال است، اظهار داشت: این مرکز آمادگی مرتفع سازی نیازهای مهارتی دانشجویان در هر دوره ای را داراست و در این راستا از تمام ظرفیت های ملی چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی استفاده می نماید.
وی با اشاره به اینکه لزوم ارتقای مهارت دانشجویان در شرایط کنونی کشور امری اجتناب ناپذیر است، افزود: تعریف سواد در دنیای امروز تغییر پیدا کرده و هم اکنون علاوه بر آموزش و پژوهش، دانشجویان برای حضور موفق در سطح اجتماع باید حتما مهارت های لازم برای ورود به بازار کسب و کار را کسب کنند که این مرکز در جهت پرکردن خلاء فوق تاسیس شده است.
دکتر پیرانی اضافه کرد: این مرکز در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی به وجود آمده تا اساتید و دانشجویان در هر مقطعی بتوانند ایده های خودرا عملی کرده و مشاوره های کسب و کار دریافت نمایند.
وی با تاکید بر اینکه استراتژی های سازمان فنی و حرفه ای با مولفه های دانشگاه های نسل سوم و چهارم کاملاً منطبق است، اظهار داشت: سازمان فنی و حرفه ای این مراکز را در سطح کشور با هدف توانمندسازی اساتید و دانشجویان راه اندازی می نماید.
مسئول فنی واحد HSE مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در خاتمه با اشاره به اینکه دانشجویان می توانند در مراکز فنی حرفه ای دوره های مهارت آموزی خودرا طی کنند، اظهار نمود: دانشجویان و فارغ التحصیلان می توانند با عنایت به نیاز جامعه، رشته های تحصیلی موجود و دوره های فنی حرفه ای، پتانسیل و تجربیات خودرا بالا برند.
گفتنی است؛ این مرکز با حضور هیات رییسه جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر جواد روانبخش رئیس اداره آموزش و پژوهش فنی و حرفه ای استان تهران و دکتر رحمان قلاوند معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی فنی و حرفه ای استان تهران راه اندازی شد.

منبع: