نمایشگرهای کریستال در کریستال با وضوع و دقت بالا از راه می رسند

به گزارش ربات کشاورز کریستال های مایع از مدت ها قبل در تولید نمایشگرها، حسگرها و غیره به کار می روند، حال یک تکنولوژی جدید به نام کریستال در کریستال دقت و وضوح آنها را زیاد می کند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از تک اکسپلوریست، نسل جدید نمایشگرها که توسط محققان دانشگاه شیکاگو ابداع شده اند به جای کریستال های مایع عادی از کریستال های مایعی تولید شده اند که در درون کریستال های دیگری شناور هستند.
این تحول باعث می شود تا کریستال های جدید قادر به انعکاس نور با طول موج های جدید و خاصی باشند و نتیجه این امر افزایش وضوح، شفافیت و دقت تصاویر است.
از این تکنولوژی جدید می توان برای تولید محصولات تازه اندازه گیری هم بهره برد که برای سنجش دما، ولتاژ، یا مواد شیمیایی قابل استفاده هستند.
فناوری کریستال در کریستال به شکل گیری کریستال های آبی رنگی کمک می نماید که الگوهای خاصی را می سازند و می توانند برای نمایش خصوصیت های بسیار منظم نورهای مرئی با انعطاف پذیری بالاتری عمل کنند. کریستال های جدید در مقابل تغییرات دما و جریان الکتریسیته هم منعطف تر عمل می کنند.
محققان در تلاش هستند تا کریستال های جدید را در ترکیب با مواد مختلفی مورد استفاده قرار دهند تا بتوانند برای تولید لوازم الکترونیکی با انعطاف بیشتری عمل کنند.