به مناسبت سی و یکمین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح شد توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی و اشتغال دانش بنیان

به گزارش ربات کشاورز معاون پشتیبانی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی بعنوان یکی از حمایت گران اصلی دانشجویان شناخته شده است، اظهار داشت: توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی، اشتغال دانش بنیان، مشارکت در ایجاد مراکز نوآوری و شکوفایی و معرفی زمینه های نوین اشتغال و کارآفرینی دانشجویان پزشکی از اقدامات مؤثر این واحد بوده است.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، امیر طهرانچی به مناسبت سی و یکمین سالگرد تأسیس این واحد با اشاره به اینکه ارائه خدمات مؤثر و کاربردی از اولویت های جهاد دانشگاهی است، اظهار نمود: جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در امتداد ماموریت های محول شده در زمینه توسعه و ارتقای سلامت در ابعاد مختلف پژوهشی، آموزشی و فرهنگی فعالیت خودرا از سال ۱۳۶۷ شروع کرد.
وی با اشاره به وظایف واگذارشده به این واحد جهاد دانشگاهی، اظهار داشت: انجام پژوهش های زیرساختی و آموزش و توسعه مهارت های فارغ التحصیلان دانشگاهی خصوصاً در بخش سلامت بعنوان یکی از مهم ترین زیرساخت های توسعه و ابزار جدی ارتقای سرمایه انسانی و شایسته کشور، بعضی از مهمترین ماموریت های این واحد است.
وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی بعنوان یکی از حمایت گران دانشجویان شناخته شده است، افزود: توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی، اشتغال دانش بنیان، مشارکت در ایجاد مراکز نوآوری و شکوفایی و معرفی زمینه های نوین اشتغال و کارآفرینی دانشجویان پزشکی از اقدامت مؤثر این واحد بوده است.
معاون پشتیبانی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به افتتاح دفتر خبرگزاری ایسنا در این واحد، اشاره کرد: خبرگزاری ایسنا بعنوان یک ابزار رسانه ای صادق و علمی جهت انعکاس اخبار کارهای محققین و اساتید دانشگاه در واحد علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شده و با حمایت روسای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این حوزه به موفقیت های خوبی دست پیدا کرده است.
وی با اشاره به فعالیت صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران در این واحد، اشاره کرد: صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران با هدف ارائه خدمات جهت رفع مشکلات مالی دانشجویان در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی راه اندازی شده و نسبت به جذب خیر بعنوان تنها منبع مالی این صندوق اقدام نموده است.
وی با ابراز امیدواری نسبت به حمایت رئیس و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از فعالیت این صندوق، اظهار داشت: در اینصورت می توان با جذب منابع از خیرین و ارائه خدمات مالی بیشتر به دانشجویان جهت پشتیبانی از طرح های پژوهشی و ازدواج دانشجویی بیشتر از گذشته گام برداشت.
طهرانچی درانتها با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در طول زمان با فراز و نشیب های مختلف روبرو بوده است، اظهار داشت: این واحد جهاد دانشگاهی توانسته باوجود تمام محدودیت های مالی و منابع انسانی به دستاوردهای خوبی برسد. در این راستا قدردان روحیه جهادی همکاران هستیم که در شرایط مختلف توانسته اند موقعیت های مطلوب و اثرگذاری را رقم بزنند.

منبع: