در جهاددانشگاهی مازندران انجام شد نامگذاری مجتمع تحقیقاتی به نام سپهبد شهیدقاسم سلیمانی

ربات کشاورز: رئیس جهاددانشگاهی مازندران، از نامگذاری بزرگ ترین مجتمع تحقیقاتی و تولیدی این واحد به نام «سپهبد شهید قاسم سلیمانی» آگاهی داد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، مهندس واحد عبدالهیان، رئیس جهاددانشگاهی مازندران، ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: تکریم مجاهدت های خالصانه این شهید مقاومت، وظیفه همه آزادی خواستار جهان، آحاد امت اسلامی و هموطنان ایرانی است.
وی با اشاره به ضرورت تاسی مدیران در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی کشور، از سیره مجاهدانه سپهبد شهید سلیمانی در ابعاد امنیتی و نظامی، اضافه کرد: حالا جمهوری اسلامی در همه عرصه ها نیازمند تفکر و نگاه جهادی قاسم سلیمانی ها است.
عبدالهیان، اشاره کرد: جهاددانشگاهی مازندران در امتداد نشر فرهنگ مجاهدانه و منش ولایی «سپهبد شهیدقاسم سلیمانی» و نیز گرامیداشت یاد و خاطره این شهید جبهه مقاومت اسلامی جهانی، بزرگ ترین مجتمع تحقیقاتی و تولیدی خودرا که ۸۰ هکتار وسعت دارد و کارهای تولیدی و پژوهشی در حوزه های مختلف دانش بنیان در این مجتمع انجام می شود، به نام این شهید سرافراز مزین می کند.
وی ادامه داد: در نظر داریم در آینده نزدیک با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و به دست فرزند خردسال شهید مدافع حرم علی عابدینی، که از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی مازندران بود، نخستین پایلوت نیمه صنعتی تولید جلبک که طرحی دانش بنیان و نتیجه سال ها تلاش و کاربست پژوهش ها و مطالعات جهادگران جهاددانشگاهی بوده است را افتتاح نماییم.
رئیس جهاددانشگاهی مازندران با تاکید بر این که، حفظ سرمایه اجتماعی ارزشمندی که خون پاک شهید سپهبد سلیمانی به جامعه دمید، وظیفه همگانی است، اظهار نمود: شایسته است با احساس مسئولیت در قبال توسعه و پیشرفت همه جانبه کشورمان، از این سرمایه عظیمی که به دنبال شهادت آن بزرگ مرد مقاومت و ایثار بوجود آمد، صیانت نماییم.
بنا بر اعلام روابط عمومی جهاددانشگاهی، مجتمع تحقیقاتی تولیدی سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی جهاددانشگاهی مازندران در منطقه چپکرود شهرستان جویبار واقع شده و با در اختیار داشتن عرصه ۸۰ هکتار زمین و آبندان، میزبان انجام کارهایی نظیر؛ گروه پژوهشی زیست فنآوری تولید و فرآوری ریز جلبک ها، آزمایشگاه تخصصی جلبک، پایلوت نیمه صنعتی تولید جلبک، پایلوت مطالعات و پرورش ماهی خاویاری، مطالعات پرورش و اسانس گیری گل نرگس، پایلوت مطالعات و اجرای گردشگری مزرعه و پایلوت بهینه سازی کشت برنج و تولید ماهیان گرمابی و… است.

منبع: