رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر: رسالت منش شتاب دهی به کسب و کارهای فناورانه جوانان است

به گزارش ربات کشاورز ایسنا/بوشهر رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد: رسالت مرکز منش شتاب دهی به کسب و کارهای فناورانه جوانان و همینطور ترویج و نوآوری و شکوفایی برای دانش آموختگان استان است.
علی احمدی زاده بامداد امروز و قبل از آغاز آیین افتتاحیه مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فعالیت این مرکز طی تفاهم نامه ای فی درخلال وزارت ورزش و سازمان تجاری سازی و اشتغال دانش آموختگان کشور منعقد شد در ۵ استان به صورت پایلوت شروع شده که یکی از این استان ها بوشهر است.
وی اضافه کرد: هدف از تأسیس مرکز منش شتاب دهی به کسب و کارهای فناورانه جوانان، و همینطور ترویج و نوآوری و شکوفایی است که در این راستا از دانش آموختگان استان استفاده خواهیم کرد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، این مسئول تصریح کرد: بحث ویژه ما در مرکز نوآوری و شکوفایی بحث های اداری است که فارغ التحصیلان دانشگاهی جهت تاسیس شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد دارند و قرار شده در اینجا ضمن تسهیل آموزش های لازم هم عرضه شود.
رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر اظهار نمود: آموزش های ترویجی، نوآوری و شکوفایی که تا مرحله تجاری سازی فناوری در کنار این عزیزان خواهیم بود و افراد صاحب ایده و خلاقیت تیم سازی انجام خواهند داد.
احمدی زاده خاطرنشان کرد: جوانان استان و فارغ التحصیلان سراسر استان در این مرکز شروع به فعالیت خواهند کرد و به مرور در بحث تجاری سازی کسب و کارها هم ورود خواهیم کرد.
وی افزود: در اختیار قرار دادن فضا، امکانات لازم برای تیم سازی و همینطور تسهیلات که شامل بلاعوض و صندوق توسعه است و با عنایت به سابقه جهاد دانشگاهی در حوزه تجاری سازی فناوری، ان شالله در این عرصه به جوانان کمک خواهد شد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر اظهار داشت: این فعالیت ها بیشتر در زمینه کسب کارهای اینترنتی، و به صورت ویژه در حوزه های انرژی و آبزیان که ظرفیت های استان است دنبال می شود.
این مسئول عنوان کرد: کلیه جوانان و دانشجویان می توانند به کارشناسان جهاد دانشگاهی مستقر در مرکز نوآوری و شکوفایی جهت نام نویسی و استفاده از خدمات مرکز رجوع کنند. ان شالله در آینده فضای موجود توسعه و تجهیز خواهد شد.