به منظور دید بهتر؛ اسپری های آب گریز کننده شیشه با فناوری نانو تولید شد

به گزارش ربات کشاورز یکی از شرکت های فعال در حوزه فناوری نانو، اسپری آب گریزکننده حاوی نانوذرات به بازار عرضه نموده است که با ایجاد پوشش آبگریز روی سطح شیشه، دید بهتری را برای رانندگان به ارمغان می آورد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یک شرکت فعال در عرصه فناوری نانو، محلولی به بازار عرضه نموده است که با استفاده از نانوذرات باعث ایجاد پوشش آب گریز بر روی شیشه شده، به دید بهتر راننده در ایام برفی و بارانی کمک شایانی می کند.
از این اسپری می توان برای شیشه خودرو، کاشی، سطوح سرامیکی و شیشه ای در خودرو، منازل، بیمارستان ها، ساختمان ها، هتل ها و فروشگاها استفاده نمود. استفاده از این اسپری دفعات شستشو را کاهش داده و سبب صرفه جویی در مصرف آب هم می شود.
سید شمس الدین مصطفوی نسب، مدیرعامل این شرکت اظهار داشت: هم اکنون ظرفیت سالانه تولید این محصول نانو در حدود ۱۰۰۰ تن در سال است که برپایه سفارش مشتریان تولید و به بازار عرضه می شود.»
مصطفوی اظهار داشت: این محصول عملکرد بالایی در آب گریزی سطوح دارد ازاین رو به شدت مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است به صورتی که از کشورهای همسایه هم مشتریانی برای این محصول داشته ایم.
مدیرعامل شرکت از تولید این محلول آب گریز به دو صورت پایه آبی و پایه الکلی اطلاع داد و اضافه کرد: در این محصول از نانوذرات سیلیس استفاده شده است که باعث رفتار آب گریزی در محلول می شود. استفاده از این اسپری آبگریز کننده باعث می شود که آب به صورت قطرات کروی شکل روی سطح شیشه غلطیده و به پایین شیشه سُر بخورند و در نتیجه هیچ دنباله ای از آب روی شیشه ایجاد نمی گردد و همینطور گردوغبار روی شیشه را هم از بین می برد.
وی اظهار داشت: ازاین رو استفاده از این محصول می تواند میزان شستشوی شیشه را کاهش داده و در نتیجه مصرف آب مورد نیاز برای تمیز کردن شیشه را بکاهد.
مصطفوی نسب اظهار داشت: استفاده از این محصول باعث می شود تا زاویه تماس قطره آب روی سطح شیشه از ۴۳ درجه به بالای ۱۰۲ درجه برسد.