با بررسی دقیق مولکول های mRNA؛ واکسن چینی کرونا تا یک ماه آینده آزمایش می شود

به گزارش ربات کشاورز مسؤلان کمیسیون علوم و فناوری شانگهای روز گذشته با برگزاری یک کنفرانس خبری اعلام نمودند که در زمینه تولید واکسن بیماری کرونا پیشرفت های قابل توجهی داشته اند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از سی جی تی ان، این پیشرفت های تدریجی در زمینه ابداع واکسن کرونا حاصل بررسی دقیق مولکول های mRNA ویروس کرونا است و در نتیجه آن آزمایش های بالینی جهت بررسی کارآیی واکسن ابداع شده از اواسط آوریل یعنی حدود یک ماه دیگر شروع می شود.
تولید واکسن مورد اشاره با همکاری یک شرکت داروسازی در شانگهای معروف به استیرنا تراپیوتیکس صورت گرفته که داروهای خویش را معمولاً با بررسی آر ان ای ویروس های بیماری زا تولید می کند.
البته یک شرکت فناوری دیگر در شانگهای هم در حال برنامه ریزی برای تولید واکسن وی ال پی کروناست. واکسن های وی ال پی با استفاده از ذرات خود ویروس ها و با بهره گیری از آنتی بادی های تولید شده بر ضد ویروس کرونا در بدن موش ها تولید می شوند. مؤسسه پاستور شانگهای الان در تلاش است چنین واکسنی را تولید نماید.
مقامات چینی علاوه بر کوشش برای تولید واکسن کرونا از فناوری های پیشرفته ارتباطی به منظور تسهیل خدمات رسانی به بیماران، پزشکان و پرستاران بهره گرفته اند که تقویت زیرساخت نسل پنجم در بیمارستان، تحویل دارو و نمونه های تست با پهپاد و ضدعفونی بیمارستان ها و تحویل دارو به بیماران با ربات همچون اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.