رئیس دانشگاه علم و فرهنگ بیان کرد اساسا ترم جاری

به گزارش ربات کشاورز رئیس دانشگاه علم و فرهنگ با بیان این که اساسا ترم جاری برگزار می شود اظهار داشت: از شنبه ۱۶ فروردین ۹۹ تمامی دروس نظری طبق روال برنامه ترم جاری به صورت مجازی برگزار می شود.
دکتر سعید هاشمی در گفتگو با ایسنا، با تاکید بر این که اساسا ترم جاری برگزار می شود، اظهار داشت: با عنایت به شرایط ویژه کشور به خاطر بحران کرونا، پیشبینی ایجاد زیرساخت های لازم برای برگزاری کلاس های مجازی از اسفندماه در دانشگاه علم و فرهنگ شروع شد و به صورت آزمایشی ۲۰ الی ۳۰ درصد دروس به صورت مجازی در هفته های منتهی به پایان سال در این دانشگاه به صورت مجازی تدریس شدند و با عنایت به نتیجه موفقیت آمیز آن، از شنبه ۱۶ فروردین ۹۹ تمامی دروس نظری طبق روال برنامه ترم جاری به صورت مجازی برگزار می شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ اضافه کرد: با عنایت به وجود رشته های هنر، مکانیک، برق، زیست، عمران و… در این دانشگاه برای کلاس های عملی هم برنامه ریزی لازم انجام شده و ان شاءالله با تمدید ترم جاری تا آخر تیرماه کلاس های عملی و آزمایشگاه ها هم حتما برگزار خواهند شد و تلاش می گردد که با وجود شرایط سخت در کشور، ترکیبی از آموزش مجازی و عملی برگزار گردد.

هاشمی افزود: بدیهی است به محض عادی شدن شرایط کشور، کلاس ها به روال طبیعی و صد درصد حضوری باز می گردند و این که کلاس ها تا مرداد و شهریور هم ادامه یابد. البته این بستگی به تصمیم دولت در مورد تعطیلی کلاس های حضوری دانشگاه ها دارد که ما تابع آن هستیم. فکر می نماییم که مباحث نظریه دروس را می توانیم به صورت مجازی پیش ببریم. کارگاه ها و آزمایشگاه ها و کلاس های عملی هر زمانی که دولت تشخیص داد رفت وآمد مشکلی ندارد به صورت فشرده برگزار می گردد.
وی درباره استقبال دانشجویان و استادان از کلاس های مجازی اظهار داشت: در هفته اول تعطیلات نوروزی به حدود ۷۰۰ عضو هیات علمی و مدرس دانشگاه علم و فرهنگ، آموزش های لازم جهت استفاده از سامانه آموزش مجازی ارائه شد و به علت استقبال خوب اساتید و سادگی نرم افزار آموزش مجازی به نظر نمی رسد مشکل خاصی در این بخش باشد و دانشجویان هم با اطلاعیه ها، راهنماها و فیلم های آموزشی و همینطور کمک اساتید و مدیران گروه ها مشکل خاصی نخواهند داشت و اگر در عمل هم چالشی پیش آمد به مرور حل خواهد شد.
رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در انتها تصریح کرد: به هر حال طبیعی است که تا فرهنگ کلاس مجازی جا بیفتد زمانی مورد نیاز است. درصد کمی از دانشجویان جهت استفاده از سامانه آموزش مجازی مشکل اتصال دارند که برای آنها هم تمهیداتی داریم و به نظر می آید که برای این دانشجویان هم می توان بگونه ای دیگر جبران کرد.