ترکیب نانوالیاف و نانوذرات اکسیدمس برای تولید ماسک

ربات کشاورز: یک شرکت خارجی ماسکی را تولید می کند که حاوی نانوالیاف و نانوذرات اکسید مس است. نانوالیاف باعث به دام افتادن ذرات ویروس و نانوذرات اکسیدمس باعث از بین رفتن آنها می شود.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، شرکت رسپیلون (Respilon) با استفاده از نانوالیاف، ماسک صورتی تولید می کند که قادر به از بین بردن ویروس کرونا است. این شرکت که در شهر برنو در جمهوری چک واقع است، برای تولید این ماسک ها از ترکیب نانوالیاف و نانوذرات اکسیدمس استفاده می نماید.
ماسک های صورت معمولاً برای پیشگیری از گسترش عوامل بیماری زا استفاده می شوند، اما این شرکت ماسکی تولید کرده که می تواند ویروس ها را به دام انداخته و از بین ببرد.
در این محصول از نانوالیاف استفاده شده که مانع از ورود پاتوژن ها در ماسک می شود. در کنار نانوالیاف، از یک لایه نانوذرات اکسید مس هم استفاده می شود که بسیار فعال بوده و می تواند ویروس ها همچون ویروس کرونا را از بین ببرد.
رومن زیما، از مدیران شرکت رسپیلون می گوید: به لطف استفاده از نانوالیاف و نانوذرات اکسید مس، این ماسک می تواند برای مقابله با ویروس کرونا استفاده گردد. این ماسک هم اکنون در مؤسسه های دولتی و بیمارستان ها استفاده می شود.
تولید این ماسک از اواخر ماه آوریل شروع شده و هم اکنون وارد بازار شده است. این شرکت ماسک ها را در دو مدل مختلف عرضه می دهد. ماسک ها را می توان تا ۲۴ ساعت مورد استفاده قرار داد اما استفاده مستمر از آن سفارش نمی گردد. اگر یک تا سه ساعت در روز از این ماسک استفاده شود، تا یک هفته می توان آنرا مورد استفاده قرار داد.
در حال حاضر، جمهوری چک با کمبود ماسک استاندارد روبه رو است. زندانیان در جمهوری چک برای تولید ماسک به کار گرفته شده اند.