ساخت موتورهای الکتریکی کم مصرف توسط پژوهشگران کشور

ربات کشاورز: پژوهشگران در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید موتورهای الکتریکی با کمترین مصرف انرژی شدند که توانسته بخش اعظمی از نیازهای داخلی کشور را پوشش دهند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از معاونت علمی و فناوری، جایگزینی تکنولوژی قدیمی موتور القایی با تکنولوژی Direct Drive با مزایایی مانند کاهش ۷۰ درصدی انرژی، عدم نیاز به تسمه، عمر بالا و صدای پایین همچون مزایای موتورهای الکتریکی تولید شده یکی از شرکت های دانش بنیان داخلی است.
یک شرکت دانش بنیان کار خودرا با تولید موتورهای الکتریکی مدرن، انواع اینورترهای لوازم خانگی و تجهیزات تهویه مطبوع و ترموستات های دیجیتال شروع کرد و با ایجاد مزیت برای مشتری خود توانست در بازار سهم خودرا پیدا کند.
همه محصولات این شرکت دانش بنیان، کاهش چشم گیر مصرف انرژی و افزایش کارایی محصولات را برای مصرف کننده نهایی فراهم می آورد.
محصول این شرکت یک موتور مغناطیس دائم با روتور خارجی است که دارای بازده بسیار بالا است. این محصول موجب حذف تسمه و ایجاد مزیت فراوان برای مشتری نهایی و همین طور صنعت برق و محیط زیست می شود.
با توجه به قیمت بالای تجهیزات مدرن مانند موتورهای BLDC در خارج از ایران خرید آنها برای کشور هزینه بالایی داشت. اما با تولید محصولات ایرانی این شرکت دانش بنیان، موتورهای الکتریکی با قیمت بسیار کمتری به مشتریان عرضه می شود.
سید مسعود نعمتی ورکی مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار داشت: با تولید این محصولات در کشور با کاهش ارزبری مواجه شدیم. چون محصولات ما با همان کیفیت کالاهای خارجی با قیمتی حدود ۵۰ درصد ارزان تر تولید می شود. این محصولات ایران ساخت نه فقط خروج ارز از کشور را کاهش داده است بلکه صادرات این محصولات به دیگر کشورها، سالانه ارز زیادی به کشور وارد میکند.
وی اظهار داشت: هم اکنون بطور غیر مستقیم ۸۰ درصد محصولات این شرکت به کشور عراق صادر می شود و مذاکرات برای صادرات به کشور ترکیه هم در حال نهایی شدن است. این مجموعه دانش بنیانی با فعالیت در عرصه تولید سامانه ها و تجهیزات پیشرفته الکترونیکی و الکتریکی مثل انواع اینورترها و موتورهای کم مصرف مدرن و ترموستات های دیجیتال با رویکرد کاهش مصرف انرژی، توانسته بخش اعظمی از نیازهای داخلی کشور را پوشش دهد.
این فعال دانش بنیانی با اشاره به اینکه موفقیت های کسب شده در این شرکت به سبب حضور ۲۴ نیروی متخصص است، اشاره کرد: در تلاش هستیم تا با کمک نیروهای خود بازارهای جدیدی برای محصولاتمان پیدا نماییم.

منبع: