وصله هوشمندی که کرونا را پیش از بروز علائم تشخیص می دهد

به گزارش ربات کشاورز محققان وصله هوشمندی ابداع نموده اند که روی گلوی فرد می چسبد و نشانگرهای اولیه مبتلا شدن به کووید ۱۹ را رصد می کند و به کادر درمان اخطار می دهد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از دیلی میل، یک وصله هوشمند ساخته شده که می تواند علایم اولیه مبتلا شدن به ویروس کرونا را ردیابی کند و پیش از ظهور بیماری به کادر درمان اخطار دهد.
این وصله که اندازه یک تمبر و انعطاف پذیر است، روی گلوی فرد قرار می گیرد. در مرحله بعد گجت با کمک حسگرها عوامل در رابطه با ویروس مانند ضربان قلب و سرفه را اندازه گیری می کند.
این دستگاه اطلاعات را به سرورهای خصوصی منتقل می کند که در آنها الگوریتم ها خلاصه ای گرافیکی برای تحلیل توسط پزشکان فراهم می کنند.

بیمارستان ها می توانند با استفاده از این فناوری در خانه هم به مراقبت از بیماران را ادامه دهند. هم اکنون بیشتر از ۲۴ نفر از این وصله استفاده می نمایند که در دانشگاه نورث وسترن توسعه یافته است.
جان راجرز یکی از مهندسان این دانشگاه و محقق ارشد پروژه می گوید: آخرین تحقیقات انتشار یافته در ژورنال بنیاد پزشکی آمریکا نشان داده است نشانه های اولیه مبتلا شدن به کووید۱۹ تب، سرفه و سختی تنفس هستند. دستگاهی که ما ابداع کردیم در مناسب ترین نقطه از بدن انسان قرار می گیرد تا نرخ تنفس، صوت و فعالیت ها را رصد کند چونکه هوا زیر پوست جریان می یابد.

راجرز و همراهانش تصمیم دارند از این وصله برای کمک به رصد بیماران در بیمارستان و خانه توسط کادر درمان استفاده کنند. این وصله سرفه، الگوی تنفس، ضربان قلب و دمای بدن را در کنار شاخص های دیگری که با مبتلا شدن به ویروس کرونا مرتبط هستند، رصد می کند.