روز گذشته؛ ۶۰ ماهواره اینترنتی اسپیس ایکس به فضا رفت

به گزارش ربات کشاورز اسپیس ایکس ۶۰ ماهواره اینترنتی استارلینک را به فضا فرستاد. بدین سان ۴۲۲ ماهواره استارلینک در مدار زمین وجود دارند.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از اسپیس، شب گذشته شرکت اسپیس ایکس به صورت موفقیت آمیز ۶۰ ماهواره اینترنتی استارلینک را به مدار زمین فرستاد. روز گذشته موشک فالکون ۹ حامل این ماهواره ها از مقر فضایی کندی به فضا پرتاب شد. در کل این هشتاد و چهارمین پروازموشک های فالکون۹ به فضا بود. قسمت اول این موشک فالکون ۹ قبلا ۳ بار به فضا پرتاب شده بود و این چهارمین مأموریت آن بشمار می رود.
همینطور قسمت اول این موشک به صورت موفقیت آمیز فرود آمد. این عملیات هفتمین مأموریت استارلینک بشمار می رود و با احتساب محموله جدید، ۴۲۲ ماهواره استارلینک ناسا در مدار زمین قرار گرفته است. البته به قول الون ماسک مدیر ارشد اجرایی اسپیس ایکس، این شرکت تصمیم دارد ۲ ماهواره آزمایشی استارلینک را از مدار خارج کند. این ماهواره ها در سال ۲۰۱۸ میلادی به فضا فرستاده شده بودند. این درحالی است که چندی پیش مأموریت اسپیس ایکس برای پرتاب موشک با شکست مواجه گردید چونکه اختلالی در موشک به فعال شدن سیستم لغو خودکارماموریت منجر گردید.