مدیرکل اوقاف و امور خیریه ی استان ایلام: مصصم به همکاری و هم افزایی با جهاددانشگاهی برای ایجاد اشتغال هستیم

ربات کشاورز: ایلام مدیرکل اوقاف و امور خیریه ی استان ایلام بر تلاش مشترک برای رونق اشتغال با همکاریهای علمی و تخصصی جهاددانشگاهی استان تاکید نمود.
حجت الاسلام والمسلمین «مرتضی عزیزی» در نخستین روز دهه ی وقف در دیدار با رییس جهاددانشگاهی واحد استان، اظهار نمود: رسالت وقف پاسداری از موقوفات در اجرای نیات واقفانی است که قسمتی از سرمایه ی خودرا جهت استفاده نسل ها وقف کرده اند.
وی با اعلان اینکه با نیات واقفان وقف از دیرباز از ایجاد آب انبارها تا امروزه با هزاران مسجد و بیمارستان بزرگ شاهد حل مشکلات جوامع بوده ایم، اشاره کرد: امروز نیز اوقاف با شناسایی مشکلات جامعه به دنبال گره گشایی از مشکلات مردم است و در این راستا آماده ی هرگونه کمک برای مساعدت با اشتغال زایی در استان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ی استان ایلام با اعلان اینکه در اربعین امسال همه ی پرسنل اوقاف استان با حضور در مرز تمام تلاش خودرا برای خدمت به زوار عتبات به کار گرفتند، اظهار داشت: همزمان با شروع تردد زوار اربعین از مرز مهران، موکب مسجدصاحب الزمان، اوقاف و امور خیریه با راه اندازی آشپزخانه اختصاصی ۶۰ هزار پرس صبحانه، ناهار و شام را در میان زوار توزیع کرد.
عزیزی از توزیع ۱۰ تن سیب درختی، ۲۰۰۰ بطری آب معدنی و حجم زیادی از نذورات مردمی در میان زوار آگاهی داد و اظهار داشت: موکب این اداره ی کل تمام تلاش خودرا به کار گرفت تا زوار بدون کمترین مشکلی توقف کوتاه خودرا تا اعزام به استان خودرا در مرز مهران بگذارانند.
«سیدغلامرضا حسینی»، رییس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام، نیز در این دیدار با تبریک دهه ی وقف اظهار نمود: جهاددانشگاهی بعنوان یک شبکه بزرگ علمی در کشور همیشه به دنبال مسئله یابی و حل مشکلات جامعه و مردم بوده است.
وی با اعلان اینکه جهاددانشگاهی بعنوان نهادی علمی امروزه پرچمدارتوسعه ی مشاغل خانگی است، اشاره کرد: با توجه ظرفیت استان در حوزه مشاغل خانگی وجود دارد اگر از این ظرفیت به مفهوم واقعی با توسعه بازارها استفاده گردد مشکل بیکاری تا حد زیادی حل می شود.
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه اقتصاد دانش بنیان، اظهار داشت: مصمم هستیم با همکاری اوقاف و ظرفیت های فوق العاده ی این نهاد در راه اشتغال زایی گام های علمی و دقیق برداریم.
در این جلسه قرار شد با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه ی استان و جهاد دانشگاهی کارگاه خیاطی راه اندازی شود.

منبع: