شرکت هوندا موتور ژاپن روز سه شنبه اعلام نمود می خواهد در دهه آینده ۶۴ میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه در حوزه تولید خودرو های برقی هزینه کند.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از رویترز، هوندا هدف بلندپروازانه ای برای عرضه ۳۰ مدل خودروی الکتریکی جدید در سراسر جهان تا سال ۲۰۳۰ در نظر گرفته و می خواهد آنرا عملیاتی کند.
اهداف این شرکت همین طور شامل تولید حدود ۲ میلیون وسیله نقلیه الکتریکی در سال تا سال ۲۰۳۰ است. این استراتژی نشان دهنده عزم جدی هوندا برای دستیابی به جایگاه خود در بازار رو به رشد سریع وسایل نقلیه الکتریکی است، جایی که شرکت تسلا در آن پیشتاز است و خودروسازان ژاپنی با خطر عقب افتادن از رقبای آمریکایی و اروپایی قرار دارند.
هوندا و دیگر خودروسازان ژاپنی مدت هاست تاکید دارند حتی اگر وارد حوزه تولید خودرو های برقی شوند، از فناوری هیبریدی دست نمی کشند. طرفداران خودرو های هیبریدی به بازارهای زیادی اشاره می کنند – خصوصاً تعدادی از بازارهای نوظهور – که زیرساخت های پشتیبانی از خودرو های برقی باتری دار در آنها برای مدت طولانی در دسترس خواهد بود.
بخش عمده ای از سرمایه گذاری ۸ تریلیون ینی (۶۴ میلیارد دلاری) در حوزه ارتقای برق رسانی و ابداع فناوری های نرم افزاری خواهد بود. از این رقم حدود ۴۳ میلیارد ین برای تولید انواع باتری های جدید تا بهار سال ۲۰۲۴ هزینه می شود.