یک نسخه رباتیک از کشتی می فلاور متعلق به قرن هفدهم میلادی به سمت سواحل آمریکا سفر کرده است. این کشتی خودران مجهز به یک کاپیتان هوش مصنوعی است.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از دیلی میل، این درحالی است که اولین کوشش برای انجام این فرآیند پارسال ناموفق بود. «کشتی خودران می فلاور» (MAS) در واقع یک وسیله نقلیه آبی خودران با طول ۵۰ فوت است که به وسیله هوش مصنوعی هدایت می شود. این کشتی خودران چهارشنبه هفته گذشته از پلیموث در انگلیس سفر خویش را شروع کرد. اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، کشتی یک میلیون پوندی حدود ۳ هفته دیگر به ساحل ایالت ویرجینیا در آمریکا می رسد و به بزرگترین کشتی خودرانی تبدیل می شود که اقیانوس آتلانتیک را طی کرده است.
با عنایت به آنکه هیچ انسانی در کشتی وجود دارد، این وسیله نقلیه با تاکید بر هوش مصنوعی تصمیم گیری و در مقابل موانع احتمالی در آب از خود محافظت می کند. البته پیش از این و پارسال میلادی قرار بود کشتی این سفر را انجام دهد اما این تلاش موفقیت آمیز نبود. MAS با همکاری دانشگاه پلیموث، متخصصان ابزارهای خودران MSubs، شرکت فناوری آی بی ام و خیریه پرومار ساخته شده است. این کشتی خودران داده هایی حیاتی درباره اقیانوس مانند تعداد نهنگ ها را با استفاده از میکروفون و نمونه برداری از آب برای ردیابی پلاستیک، جمع آوری می کند. جالب آنکه کشتی مجهز به یک کاپیتان هوش مصنوعی است که حساب کاربری توئیتر خویش را دارد. کاپیتان هوش مصنوعی با استفاده از بینایی رایانشی، نرم افزار خودکار و پلت فرم هوش مصنوعی آی بی ام کار می کند. این سیستم با بیشتر از یک میلیون تصویر آموزش دیده و می تواند کشتی ها، زباله ها، پل ها، خشکی و دیگر خطرات را شناسایی کند. MAS برای بازسازی سفر تاریخی کشتی می فلاور از انگلیس به آمریکا در ۴۰۰ سال قبل ساخته شده است. کشتی باستانی ۱۰۲ مسافر را حمل می کرد و در پاییز ۱۶۲۰ میلادی، بعد از ۱۰ هفته به مقصد خود رسید.