ضرورت طراحی آموزش محیط زیست متناسب با خصوصیت های روان شناختی گروههای سنی

به گزارش ربات کشاورز، رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان ضمن اشاره به چالش های نوظهور محیط زیستی بر ضرورت به کارگیری روش ها و ابزارهای نوین آموزشی در رویارویی با نیازهای جدید در حوزه آموزش، مشارکت و مسئولیت پذیری تاکید کرد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا محمد مدادی در آئین افتتاحیه هشتمین همایش بین المللی آموزش محیط زیست که با هدف ایجاد زمینه ای مناسب برای هم اندیشی، تبادل اطلاعات علمی و انتقال تجربیات و دستاوردهای محققان این حوزه در دانشگاه پیام نور برگزار شد، ضمن اشاره به چالش های نوظهور محیط زیستی، بر ضرورت به کارگیری روش ها و ابزارهای نوین آموزشی در رویارویی با نیازهای جدید در حوزه آموزش، مشارکت و مسئولیت پذیری تاکید کرد.

رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان با اشاره به اینکه طراحی آموزش های محیط زیستی باید متناسب با خصوصیت های شناختی و روان شناسی گروههای سنی صورت گیرد، اضافه کرد: در سیاست گذاری های آموزشی باید به مسائلی چون متناسب سازی ابزارها و روش ها، توزیع هدفمند آگاهی، ایجاد دغدغه مندی معقول، پرهیز از نرمال سازی نابهنجاری ها و جلوگیری از حساسیت زدایی ناشی از بمباران اطلاعاتی توجه گردد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، مدادی در انتها بر لزوم راه اندازی رشته های دانشگاهی میان رشته ای محیط زیست تاکید کرد و پیشنهاد داد: دروس تخصصی محیط زیست متناسب با هر رشته دانشگاهی مانند روان شناسی محیط زیست، فلسفه محیط زیست و دیپلماسی محیط زیست در تمام رشته های تحصیلی از علوم پایه تا علوم انسانی و فنی مهندسی، طراحی و اجرا شود.