وزیر کشور: مشکلی برای تامین مالی پروژه قطارملی جهاددانشگاهی وجود ندارد

ربات کشاورز: وزیر در حاشیه بازید از پروژه قطار شهری جهاددانشگاهی اظهار داشت: خودکفایی در زمینه حمل و نقل می تواند بر دیگر حوزه ها تاثیر بگذارد.
احمد وحیدی در گفتگو با ایسنا در حاشیه بازدید از پروژه قطار ملی جهاددانشگاهی اظهار داشت: خود کفایی در زمینه مترو از دو منظر می تواند مهم باشد؛ نخست این که بر سیستم حمل و نقل تاثیر می گذارد و دیگر این که خودکفایی در این عرصه می تواند بر بخش های دیگر نیز موثر باشد. در مجموع و بطور قطع، به سرانجام رسیدن این پروژه بسیار عالی است.
وی با اعلان اینکه تولید یک رام مترو با هفت واگن می تواند یک امر مهم در زمینه خودکفایی باشد، توضیح داد: هم اکنون، آزمایش های نهایی این پروژه در حال انجام می باشد تا قطار وارد مرحله پایانی یعنی مسافرگیری شود. بگفته مسئولان جهاد دانشگاهی، این قطار در خرداد ماه برای خدمات رسانی به شهروندان تهرانی آماده می شود.
وزیر کشور افزود: معتقدم با آماده شدن این قطار برای مسافرگیری، نه فقط گامی مهم دیگر در عرصه خودکفایی برداشته می شود؛ بلکه این امر می تواند سرآغاز رفع نیازهای حمل و نقل عمومی در زمینه مترو در داخل کشور باشد.
وحیدی با اعلان اینکه جهاد دانشگاهی همیشه در تمامی عرصه ها حضور دارد، اظهار نمود: طراحی و ساخت پروژه قطار ملی تنها قسمتی از کارهای این نهاد است که می تواند آثار و نتایج بلندمدتی داشته باشد. اینطور نباید تصور کرد که جهاددانشگاهی تنها در زمینه مترو فعالیت می کند.
وزیر کشور درباره جزییات قراردادهای این پروژه توضیح داد: این پروژه در شرکت واگن سازی تهران درحال انجام است؛ شهرداری تهران که بخش اعظم سهام این شرکت را در اختیار دارد، می تواند مصرف کننده این قطار ملی باشد. در این راستا قراردادی برای تحویل ۱۰۵ واگن منعقد شده و منابع این قرارداد درحال تامین است. در مجموع به نظر نمی رسد که مشکلی برای تامین منابع مالی وجود داشته باشد.

منبع: