رییس جهاد دانشگاهی استان تاکید کرد کشاورزی و گیاهان دارویی در صدر اولویت های پژوهشی استان گلستان

ربات کشاورز: جلسه هم اندیشی رییس و معاونان دانشگاه پیام نور استان گلستان با رییس جهاد دانشگاهی این استان برگزار گردید و در قالب آن رییس جهاد دانشگاهی گلستان بر اولویت رشته های کشاورزی و گیاهان دارویی در بحث پژوهش تاکید نمود.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دکتر سید بهروز نهضتی در این جلسه اظهار داشت: دانشگاه پیام نور با داشتن ۷۰ عضو هیات علمی ثابت می تواند کمک خوبی در جهت توسعه فعالیت های پژوهشی استان داشته باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور گلستان افزود: نیاز نیست برای انجام یک فعالیت پژوهشی مفید به دنبال سوژه های خاص باشیم. گاهی اوقات موضوعات عمومی و ظاهرا ساده می تواند سوژه خوبی برای تحقیقی که بتواند مشکل جامعه را حل کند، باشد.
نهضتی با اشاره به نقش و جایگاه جهاد دانشگاهی در توسعه تحقیقات و پژوهش های کشور، اظهار نمود: جهاد دانشگاهی با گزینش و اجرای طرح های پژوهشی کاربردی در مرزهای دانش حرکت می کند.
رییس دانشگاه پیام نور گلستان در ادامه با اشاره به فرایند تولید در کشور، اظهار داشت: در استان گلستان بخش عمده فعالیت های اقتصادی بر محور کشاورزی است.

وی ادامه داد: در فرایند تولید محصولات، حلقه مفقوده بازرگانی و صادرات است. در گذشته فعالیت در بازار بر اساس عرضه بود ولی اکنون باید بر اساس تقاضا فعالیت کرد. در حقیقت تقاضا عرضه را شکل می دهد.

نهضتی بیان کرد: در شرایط بحرانی هم قدرت خرید مردم بازار را به سمت کالاهای خاص هدایت می کند.

مهندس رضا ثقفی، رییس جهاد دانشگاهی استان گلستان هم در این جلسه ضمن شرح مختصری از فعالیت های جهاد دانشگاهی، اظهار نمود: با عنایت به اولویت بخش کشاورزی در گلستان ماموریت پژوهشی این نهاد در استان در حوزه کشاورزی و گیاهان دارویی تعریف شده است. ما برپایه بررسی هایی که انجام داده ایم، تلاش می نماییم در حوزه بازار بتوانیم خدمات خوبی به کشاورزان استان گلستان عرضه دهیم.

وی افزود: با عنایت به گسترش گیاهان دارویی در کشور، نقش دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی باید هدایت مدیران اجرایی به سمت تصمیم گیری در مدیریت تولید تا توزیع و بازاریابی محصولات باشد.